söndag 18 maj 2008

En helg med mig i centrum!

Vissa helger är det någonting alldeles speciellt med. Som denna till exempel. Hela helgen handlar bara om mig !!
Igår,lördag, var det uppstigning redan klockan 03.00 för att åka till Södertälje och SSRKs stora utställning. Vi hämtade upp Lotta och 4 hundar vid 4 snåret och iväg det bar.
Ju längre söderut vi kom ju mer regnade det och regn var väldigt beskrivande ord för lördagen. Vissa stunder vräkte det ner........Usch!

Dagen till ära bedömdes tikar och hanar för sig vilket gjorde att vi skulle in nästan samtidigt. Det körde ihop sig rejält när Greta, Lexie och jag skulle in samtidigt så Emelie fick kastas in som handler på mig men det gjorde hon som vanligt kanonbra även fast det var en engelsktalande domare, Alfons Simmons från Holland.
Tills slut hamnade jag på en hedrande fjärde plats i konkurrensen. Det är vi faktiskt nöjda med för matte sa att de hundar som placerades före mig var " mera färdiga". Men vadå, mer färdig för vad?? Pensionering ?
Min kritik vart inte alls så tokig och där står inte ett enda negativt ord så jag är stärkt i min övertygelse att jag är fantastisk.
Läs själva och njut..... ; Very good type and general impression,liver and white 15 month nice breedtype, good topline, good size, good male head, very good eye, good neck and shoulder, good ribcage, good tailset, good hindquarters, good movement.
Mina hundkompisar Tova, Greta och Max gick det ännu bättre för så kolla på kennel Cloette´s sida och njut!! Jättegrattis ! Dagen till ära ställde Kennel Cloette även upp i uppfödarklass och det gick lysande 3a i finalen!!
Jossan var också där med Lexie, Lily och Ben. Lily var bara sällskapsdam denna dag men jag vart nästan lite kär i henne..... Lexie hade också, precis som jag, lite otur med placeringen men hon är så himla söt. Men det är så mysigt när vi är vårt lilla utställningsgäng för mycket skratt blir det!
Förresten min pappa Fritz vart BIR så vänta bara tills jag blir mer "färdig" (vilket hemskt ord!) !!
Nu var det sen eftermiddag och äntligen dags att i spöregnet packa ihop burar tält och Gud vet vad allt som mäniskorna hade släpat med sig och styra kosan emot norr.
Strax söder om Gävle började SNÖN ( 17 maj!! ) att formligen vräka ner och sedan snöade det och var under nollgradet upp till Harmånger. Inge kul alls tyckte matte.
Men hem vi kom och trötta vi var sen lördagkväll med blöta tält , stolar, kläder, filtar, fötter osv
Vår torkvinda ser idag ut som en loppmarknad !!
Man måste vara l i t e knäpp för att ägna sig och hundsport!!
Nu ska jag strax iväg på viltspår.
Voff från Winston "snart färdig".

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emelie

Vad du har blivit duktig på att visa hundar! Jättekul att se!

Kram Gunilla Med Flock