torsdag 17 juni 2010

I fjol så gick jag med Herrarna i hagen !!

Nu ljög jag lite för det var inte ifjol utan det var i lördags som jag förärades med en ny liten boning. Jag trodde inte matte skulle nappa på en tyghage eftersom jag en gång rymde ur min tygbur. Nu var det ju inte så att jag var olydig på något sätt utan det var en konstig röst som sa till mig; Winston! Om du ska kunna träffa löptiken i buren bredvid så måste du ta dig ut!! Precis så sa rösten till mig och det var inte mattes. Det var på något sätt en inre röst. Mycket underligt!
Men matte är aldrig långsur. Hon tycker att lilla jag ska ha det bra och vi har ju sneglat åt alla som har köpt sådana här hagar och det verkar ju vara hur mysigt som helst. Det enda problemet verkar vara att montera ihop dem. Det har varit ett liiiiiiitet irritationsmoment för en del har vi uppmärksammat . Med tanke på att min matte är övertygad om att hon kan allting bäst utan att ens titta i bifogade instruktionshandlingar brukar det sällan sluta bra hos oss. Matte blir arg och grejorna förblir obrukade alt obrukbara. Vis av alla erfarenheter tog sig Emelie an själva hagen och vips, på ca 30 sek hade hon monterat ihop den.Hur det kan va! Så här såg det ut när vi grabbar testade den hemma i hundgården. Ser ni vad liten och gullig jag är bredvid mina mer groteska brorsor. Inte kan de hålla igen munnen heller.

Sedan har jag ju varit på Svensk Vinnarutställning i Avesta. Det gick väl inte så där otroligt bra men trevligt hade jag även om det regnade och var kallt.
Domare för dagen var en Irländsk dam vid namn Maudie Burke. Så här tyckte hon om mig;
Nicly compact dog. Good head and pigment. Ears arre great. Good bone.Chest well developed. Nice reach of neck. Good topline and tailset.Good spinary of riband. Good bent of stifle. A little close behind in movement. Nicely presented.
Inte så tokigt men jag vart oplacerad :-(.
Nu laddar jag för en helg i Rottneros. Club Show , here I come. Det ska bli jättekul för Ulrica och lille Robin "the star" ni vet, ska åka med oss. Det tråkiga är att även Wille ska med så nu blir det trångt i mattes säng. Men finns det hjärterum osv... Men hemska tanke, tänk om domarna gillar Wille bättre än mig. Nu lät jag nog fantasin spela mig ett spratt för vem kan vara vackrare än jag?
Nu måste jag tänka positivt. En väldigt positiv sak är att matte har semester så hon har mer tid än vanligt för mig. En annan positiv sak är att mattes valpkurs nu äntligen är slut så nu har hon mer tid än vanligt för mig...... oooops, nu börjar jag viss bli tjatig så det är lika bra vi slutar för nu ska här städas innan vi ska in till stan och hämta Emelie som är på tjejmiddag och Fredrik som är på bio.
Woff ifrån Winston den fantastiske


Inga kommentarer: