måndag 9 november 2009

Stalkers varning utfärdad!!

Jag hörde en varning på radion att stalkersvarning är utfärdad på domare Jan-Erik Ek.... :-).
Det finns nu ett gäng hysteriska tvåbeningar som kommer att jaga honom runt om i vårt avlånga land, och utland med för den delen. Sällan har något fallit i så god jord som hans omdömmen över oss fyrbeningar.
För er som kanske inte vet det ännu så har jag , min son Simpson, Tina, Majken och Greta samt tillhörande tvåbeningar varit på SSRK utställning i Grängesberg i helgen.
Först ut var min son Simpson. Ja, vad säger man ?.Inte gör han pappa besviken inte.... han vann givetvis valpklass 2 och vart BIR valp. Och inte nog med det i den stora fina finalringen slutade han som BIS 3 valp. SUPERGRATTIS lilla gubben ( nåja,lilla och lilla ....han har nog snart vuxit om pappa) och givetvis till både Annelie och Anu/Olof. Mer om detta mirakel kan ni läsa på kennel Searoads hemsida.
Så var det då dags för mig. Jag var lite nervös, inte för själva utställningen utan för att matte sagt att jag skulle visas upp för min "gammelmatte" Helene. Varför då undrar vän av ordningen. Svaret är att jag gått upp i vikt och jag är sannolikt den enda i min vänkrets som detta är något positivt för...... Hursom helst så fick jag godkänt av Helene och då kunde jag slappna av.
Väl inne i ringen så tyckte Jan-Erik mest om mig och jag vann Championklassen!! Dagen till ära fick jag följande kritik ; Utmärkt typ och helhetsintryck, Snygg Championhane. Vackert huvud och uttryck. Torr bra hals. Vällagd skuldra. Stark rygg. Välkroppad. Breda bra lår. Rör sig med mycket bra steg från sidan. Trevlig. Jajamännsingen, så vart det. Och inte nog med det jag avrundade med att vinna bäste hane.
När jag dragit mig tillbaka för en liten tupplur var det dags för mina tjejer att visa upp sig och det gjorde de med den äran... VILKA BRUDAR!! . Majken, allas vår prinsessa, vann juniorklassen och knep till slut hem certet. Greta, mattes absoluta älsklingstjej, vann en tuff öppenklass och vart reservplacerad i Btkl. Tina slutade också på en mycket hedrande reservplats i juniorklassen. Läs mer och njut på deras hemsidor; Searods och Cloettes.


Visst är han snygg min son ??
Här är jag och Claudia som på tjejer sätt knep hedersplatsen, BIR. Men det är helt ok för mig. Jag är oooooooooootroligt nöjd med mitt BIM. Ska man bli slagen av någon så är det väl ändå av den som till slut blir Best In Show!! Supergrattis!!
Jättetack även till Katarina och Andrea , Kennel Big Brazzel, för trevligt sällskap och fina BIR/BIM bilder.

Woff ifrån Winston "On Jan-Erik Ek Tour"..........(någonstans i Sverige). Där Jan-Erik är, där är vi.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Många Grattis Kramar från Sidsjötjejerna

ann sa...

Grattis till BIM i Grängesberg!
Hälsar Ann och fyrbenta på kennel Astrospring's!

Anonym sa...

Grattis grattis!
Kram Madde

Anonym sa...

Tjena!

Grattis till Prinsens härliga framfart i ringarna och en eloge till duktiga handler EMELIE.

Kram Katarina och cockrarna

Ture sa...

Hejsan!
SUPERGRATTIS till resultaten i Gränges!!! Ses till helgen.

Kram Ture & matte

Anonym sa...

Stort grattis och bra jobbat Emelie!
Stora kramar från Maggan-Lotta med flock