måndag 23 november 2009

Ytterligare en helg i mitt liv

har gått och även den i vänstervarvens tecken. Denna gång var den Jämtländska metropolen Wången som var utvalt för att få se en skymt av mig.
Vi packade bilen redan på fredag och iväg det bar till vårt basläger, Scandic Hotel , i Östersund.
Väl framme vart det lite mys och promenader innan pysslet med mig började. Vi skulle ju upp tidigt så det gällde att börja i tid. Oooops, jag glömde säga att denna gång var även min "lillebrorsa" Wille, Cloette's All Inclusive, med för första gången på 1 1/2 år. Jag har så svårt att komma ihåg små detaljer........ Hursom helst så var det ju ändå fokus på mig och jag var den ende som skulle ställas på lördag. Wille skulle miljötränas ( vilket larv) på lördag och ställas först på söndag.
Efter en god natts sömn på mattes huvudkudde så vaknade jag full av både förväntan och självförtroende inför dagens utställning.
Det hade varit domare byte så nu var det Per Ivarsson som skulle döma oss vuxna springrar.
Det visade sig vara en ny bekantskap utöver det vanliga. Jag har aldrig hittills i mitt 3 åriga liv träffat på ett medium men nu hände det. SÅ SPÄNNANDE!! Han tyckte väl inte så där värst bra om mig men han sa i vilket fall att jag inte var i " form för dagen". Det tyckte vi andra men det visade sig att han fick rätt, han måtte ha haft någon koppling till det övernaturliga....
för efter någon timme i buren så visade det sig att jag drabbats av vattensvans och var absolut inte på humör. Medium eller trollkarl...... vad vet en söt springerkille som jag om det.....
Det vart givetvis ett stort pådrag. Alla mina fans vart inblandade med "gammelmatte" Helene i täten och snart det bar iväg med blåljushastighet till civilisationen Östersund för inhandlande av värmekudde. Hela natten höll matte hotellreceptionen vaken med följande glada tillrop var timme ;" kan ni vara snälla och värma denna i 3 minuter på 600 w"?. ( Jag uppfattade något viskande om spärrlista när vi checkade ut).
Pigg som en nötkärna var jag i alla fall på söndag, matte var nog bara som en nötkärna . Här kommer först lördagens kritik;
3 årig champion hane. Bra storlek. Välformat huvud. Bra kropp. Kunde vara mer vinklad i fronten. I rörelse kunde han ha haft något mer framsteg. Välpresenterad päls, Utmärkt temperament. Välvisad. Det räckte till en 3 placering i Chkl utan ck.

Dag 2 började som sagt med vanlig svans igen men vi var lite trötta hela gänget. Först ut var Wille. Lite pirrigt var det ändå om han skulle skämma ut mig. Men faktum var att han skötte sig riktigt bra. Han är ju egentligen ganska snygg men Herregud, det vet väl alla hur det är växa upp i skuggan av en stjärna. Hursom helst så slog Wille till med en 2 placering i Ökl med ck, oplacerad i bhkl men ändå jättekul. Domare för dagen var Helle Dan Pålsson och hon gillade verkligen Wille som fick följande kritik;
Utmärkt typ, Tilltalande helhet. Saknar lite humör. Utmärkt storlek.Härliga linjer. Maskulint huvud. Utmärkta proportioner. Bra uttryck och bett. Lite rak skuldra. Tillräckligt förbröst. Lagom kroppslängd med bra länd och bakparti. Rör sig med bra steglängd. En aning öppen fram. Bra päls och temperament.

Så var det då dags för mig. Jag var inte riktigt på topp idag men är man proffs så är man och jag sprang till mig följande kritik och en 4 placering med ck dock oplacerad i bhkl.
Härlig storlek. Maskulin med vackert huvud och uttryck. Vacker hals. Välplacerad skuldra. Något rak överarm. Tillräckligt förbröst. Kort och kompakt kropp med stark ländoch välutvecklad bak. Lite högt ansatt svans. Bra ben och tassar. Rör sig med bra steglängd. Härlig päls och temperament.

Innan jag måste till jobbet med matte så vill vi bara gratulera och salutera helgens stora händelse. Greta, Cloette´s Hot Stuff , blev champion. Hon är min största konkurrent om mattes hjärta tillika Willes mamma och Douglas syster. Matte hotade med att sjunga nationalsången på plats och ska införa allmän flaggdag den 22 november. I alla fall i Ankarsvik.
Grattis även till kennel Searods med Tina och Simpsons framgångar och givetvis till kennel Big Brazzel som tog hem i stort sett allt denna helg, Eros tog hem killklassen båda dagarna och även om jag helst vill vinna själv så är han både snygg och trevlig, en hyvens kille mao, och så heter vi ju samma, iallafall i början . Kul var ordet sa Bull. Mitt lag , Barecho, visade ju som vanligt klass och tog hem full pott genom Claudia. Snacka om snygg tjej ( lite lik mig faktiskt.... fast tjej då.... ).

Nu måste jag iväg till jobbet.
Woff ifrån Winston den arbetsglade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till Willies och Winstons jättefina resultat i går i Wången trots oturen med vattensvans och allt runt omkring. Stort tack för som vanligt jättetrevligt sällskap och många skatt, ni är bara för härliga!!!! Sköt om er så jättemycket och ha det så bra, många kramar Katarina och Andrea

Anonym sa...

Greta är nog nära flytt till Ankarsvik,championattiteln har stigit henne åt huvudet, Filip ringde i morse och sa att hon stog på köksbordet och åt på hans macka när han kom från toaletten.....Här har man skyllt på Olivia och Majken, nä nu ligger hon risigt till vill jag lova....