onsdag 27 februari 2008

Inoff utställning i Timrå

Hej igen,
nu i helgen har jag och Wille varit på utställning. Det var Matfors Brukshundklubb som arrangerade utställning i Timrå!! Eftersom det var en rasdomare, Fredrik Norgren, så tyckte matte att det vore kul att träna efter vinteruppehållet.
Efter att ha badats och trimmats så var det dags att packa bilen. Det är inte klokt vad mycket grejor som ska med bara för att vara på en utställning i grannskapet.

Det var två debutanter som gjorde entre. Ja, jag menar inte att vi debuterade i utställningen utan att både jag och Wille gjorde debut i högre klasser. Wille är numera Junior och jag Unghund.

Wille var först ut och det gick bra för den lille rackaren. Han vann klassen och fick HP med följande kritik; Bra storlek, medelkraftig mycket god typ. Uttrycksfullt proportionerligt maskulint huvud, Lagom lång hals. Markerad manke. Tillräckligt stram rygg, något framskjuten skuldra. Utvecklat förbröst, bra vinklar bak. Bra lår och has, bra ben och tassar. Parallella effektiva steg med bra påskjut. Bra päls. Bra temperament. Välvisad.

Sedan var det då dags för mig. Jag vann också min klass med HP. Jag fick följande kritik; Bra storlek. Medelkraftig utmärkt typ. Prop, uttrycksfullt maskulint huvud. Bra överlinje. Bra benstomme och tassar. Balanserade vinklar. Bra lår. Vrider ut hasen något i rörelse. Från sidan jämna effektiva steg. Utmärkt päls. Härligt temperament. Välvisad.

Med våra HPn i bagaget så tävlade vi sedan i BHKL och där placerade jag mig som 3 och Wille som 4.
En jätteeloge till lillmatte Emelie som visade oss.
En bra söndag med andra ord även om matte helst hade velat se mig i finalerna men vi laddar för nästa utställning då samma domare ska få en ny chans att bedöma mig, Winston den fantastiske ( i allafall enligt matte och hon har alltid rätt..... )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej winston<3
Här sitter jag i fjällen och jag saknar dig verkligen.
Vi ses på torsdag, hälsa mina andra små älsklingar också.
kram och puss från din matte Emelie

madde sa...

Men nu är det väl hög tid att uppdatera här?! MEGAGRATTIS till certet! :) Jack och jag skickar många kramar från ett blött H-sand :)