lördag 10 maj 2008

Den helige ande.... det måste väl vara jag det!

Anledningen till att kristna mäniskor firar pingst lär ju vara att den helige Ande blev utgjuten över lärjungarna i Jerusalem så som Jesus hade lovat. Det är i allafall vad min matte har sagt.
Nu är hon så långt ifrån religiös man kan komma men en husgud har hon och det är jag det :-). Hon är nog egentligen mer för det där med hänryckningstid :-)
Hursom helst så blev jag idag lite störd i mitt utgjutande över mina lärljungar, dvs flock, när vi helt plötsligt skulle ut i skogen och spåra på en Pingstafton! Ni hör väl själv, här tar man sitt kall på fullt allvar och mitt i det ska man ut och spåra en klöv. Är ingenting heligt längre?
Dagen till ära hade hon också lagt ett ganska långt spår och jag virrade till det lite under "resans gång" men rätt var det var så hittade jag deras favortiäckelsak, klöven. Nu lär jag i allafall få det lugnt och skönt resten av dagen för nu ska hon tydligen städa inför morgondagens kalasande för lillhusse som fyllt 20 år.
Stina, vår kanin, har börjat vara ute i sitt hägn över dagarna. Snacka om högtidsstund för mig.
Jag hade nästan glömt hur vansinnigt roligt det är att rusa runt hägnet för att försöka få fart på henne. Det är inte helt lätt för kaniner är smartare än vad man kan tro. Hon sitter helt still och bara kollar på mig jag tycker nästan hon flinar lite och säger " kom och ta mig om du kan".
Gräsmattan runt hägnet har redan börjat likna en vallgrav så vem vet, jag kanske anfaller ifrån underjorden och det tror jag inte Stina har räknat ut ...... så himla smarta är kaniner inte.....
Voff från Winston den allsmäktige

Inga kommentarer: