söndag 25 maj 2008

Det är för få helger !!!!

Va sjutton det är ju då det händer saker av vikt i vårt hem! Hur kan man då ha fem TRÅKIGA dagar för att sedan leva upp i endast två?! Något fel är det på den konstruktionen.
Inte undra på att både djur och människor har depressioner av olika slag. Hela fördelningen är ju helt fel. Vem ändrar på sådant ? Vem kan jag kontakta? Undrar om matte fixar det? Men hon verkar ju trivas även på veckorna så hon är nog inte mycket att räkna med. Emelie är nog ett bättre kort att satsa på för hon verkar längta till sommarlovet och det är ju så att säga helg hela veckan :-). Klappat och klart, imorgon ska Emelie och jag ta ett snack om det!
Hursom helst så har denna helg varit lite hektisk dvs jag har njutit varenda sekund. Förresten började det redan på torsdag när min hundkompis Jack med matte Maggan och husse Glenn kom ut till oss och la spår. Jack gick sitt på torsdag kväll och jag mitt på fredag morgon. Vi var båda lysande och Jack klarade sitt anlagsprov idag, söndag . Jättegrattis ifrån oss, du är en stjärna Jack!
Själv har jag även denna helg ägnat mig åt utställningar.
I lördags på hemmaplan i Nordichallen tillsamman med Wille och idag söndag i Östersund tillsammans med Lotta och Jossan med respektive flock. Vilket hundliv!!'
Emelie har blivit en riktig proffshandler . Jag är riktigt stolt över min lillmatte och vem vill inte visas av en gullig femtonåring istället för ........ ni vet vad? ..Inte?......ok, då säger jag det ; medelålders petiga damer. .. Jag såg nog att många av mina hundkonkurrenter vart mer än lovligt avundsjuka på mig :-).
Wille var först ut i lördags och det gick bättre än förväntat för honom. Han är ju i och för sig ganska söt men inte lika vacker som jag.
Han gick ut hårt med en 1 och vart sedan 2 i juniorkonkurrensen! Bra jobbat Wille!
Han fick följande kritik av dagens Irländska domare Rita McCarry-Beattie; pleasing head and expession. Good read of nech. Well layed shoulder. Correct topline. Moving soundly in both.dir. Excellent temp!!

Sedan var det dags för mig. Jag slutade konstigt nog 4 i unghundskonkurrensen. Men bra kritik fick jag . Pleasing head and expes. Good reach of neck. Well layed shoulder. Pleasing outline. Moving a little close behind. soundly in front. Excellent temp.

Men inte nog med det, Helen, min uppfödare kom och frågade om vi kunde vara med i hennes uppfödargrupp och givet sa vi ja till det. Behöver de förstärkning i form av skönhet så givetvis ställer man upp! En för alla, alla för en.
Vi vann vår uppfödargrupp och gick vidare till finalen. Efter en evighetsväntan, typ 3 timmar, var det äntligen dags för finaltävlingarna. Där väntade en ny domarbekantskap, Diogo Ramalho, ifrån Portugal. Det visade sig vara en oerhört kunnig man för efter en nerv kittlande final så stod vår grupp, men Emelie och mig, där såsom segrare. BIS 1!!!!!!! Smaka på det ni!
Efter en mycket god natts sömn åkte vi i tidig söndag morgon till Östersund. Laguppställningen var i stort densamma förutom att Wille var hemma.
Dagens domare var Lisbeth Campell ifrån Norge. Hon gillade mig och jag vart 2 med hp i konkurrensen med följande kritik; Hane av meget god typ. vakkert hode.god hals. flotte vinklar fram och bak. god kropp. litt lavstillt. beveger sig fint från alle kanter. tilltalande vesen.
Heja Norge säger jag som är lite halvnorsk( mamma Elin bor i Norge) !
På hemvägen ifrån Östersund gick det undan. Tur det inte var några trafikpoliser i farten. Matte skulle iväg till Stockholm på kvällen och hon hade väl inte ens en timme på sig ifrån det vi kom hem tills taxin kom men lite får hon väl ändå utstå när hon har ynnesten att äga just mig.
Hade jag fått bestämma så hade hon ju trots allt varit ledig i 5 dagar och jobbat 2 så hon får faktiskt skylla sig själv.

Voff från Winston den ödmjuke.








Inga kommentarer: