fredag 29 augusti 2008

Utställning på hemmaplan.


I söndags var jag, Emelie och matte på utställning på hemmaplan, närmare bestämt på Matfors BHK inoff.

Det var Catarina Wenngren som var domare för dagen och jag vann min klass men slutade av någon outgrundlig anledning såsom 2 bästa hane . Ibland fattar man ingenting:-).

Kritiken var jag i alla fall nöjd med och HP fick jag. Här kommer kritiken; Maskulin hane av utmärkt typ. Bra huvud. vackert uttryck. Bra hals och överlinje. Bra kors. Välkroppad och välutvecklad för sin ålder. Rör sig med bra steg. Välvinklad fram och bak. Utmärkt temperament. Välvisad.


Nu till veckans verkligt roliga händelse. Igår tog min kompis Jack, Cloette´s Peek-a-Boo, sitt första 1a pris på viltspår och detta i totalt ösregn. Det var också hans första tävling så vi är så stolta och imponerade. Jättegrattis till Jack, Maggan och Glenn ifrån hela Ankarsviksmaffian.
Full fart emot helgen!
Winston

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Winston m. flock!

Ibland du fattar man ju liksom ingenting hur vissa domare dömer! det var ju bara solklart att du var BÄST!!

Vi lär väl synas framöver tror jag då det ska flytta hem en liten söt cockerfröken till oss. Jag tror dock att våran Rolle kommer att bli lite sotis, han är precis som du mattes absoluta älskling och vackrast!
Ha det bäst! och hälsa till dina brorsor och mattar!

Katarina Söderström och cockrarna

Anonym sa...

Tack tack för allt beröm! Jag älskar att spåra och framför allt att få den smaskiga klöven på slutet. Det du Winston! Matte och husse tvingar mej att träna när det är som blötast men jag har lika roligt ändå! Hoppas vi kan träffas framöver och träna lite spår.

Många kramar från "Jack me pack"