fredag 14 november 2008

Tänk att de inte fattar....

hur oerhört snygg jag är!! Domarna alltså. Jag var ju som ni kanske redan vet i Grängesberg i helgen. Premiär i öppenklassen- smaka på det ni. Eller förresten det behöver ni inte för det var inte någon kulinarisk upplevelse av stora mått att tala om. Att någonting så sött som jag kan bli så sur(t)... något fel är det.
Domare för dagen var Patric Ragnarsson och så här tyckte han om mig; 24 månaders hane av utmärkt typ. Välformat maskulint huvud. Vackra ögon. Fint nosparti. Välformade ögon. Bra bett. Kunde ha haft lite kraftigare underkäke. Fint milt uttryck. Bra hals. Lite rak skuldra. Stram rygg. Välformad bröstkorg. Generöst vinklad bak. Fin lårbredd. Bra ben och tassar. Utmärkt päls. Nyttjar svansen väl. Rör sig med bra steg. Tåar in och vrider ut hasorna bak Utmärkt temperament . Välvisad.
För denna kritik fick jag en slät etta- snålt tycker jag. Ett CK hade ju iallafall varit kul. Även om jag inte är så förtjust i rosa så tycker jag att det hade suttit fint.
Det var som vanligt min lillmatte Emelie som visade mig och det gör hon jättebra tycker jag men nu har jag börjat oroa mig för att hon även gillar andra hundar. I söndags ställde hon även ut min hundkompis Ida så lite svartsjuk är jag.
Nu laddar vi om inför Umeå.
Woff ifrån Winston

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena, ja vad säger man??? Ett efter den där jädra blågula rosefetten, hur svårt kan de va !!?? Jag tycker vi gör upp en plan DU och JAG själva eftersom våra mattar inte riktigt fixar detta, iallafall inte fort nog. Jag tycker att du är skitsnygg oj nu rodnar jag lite, brukar inte säga sånt. Hörs snart !! Vi kanske kan dela en torkad grisknorr nån kväll.
Frolic hälsningar Ida