måndag 9 februari 2009

Ja, se det snöar......






nu är det ett tag sedan vi senast hördes av men ni måste väl ändå förstå att jag har fullt upp nu när jag ska bli pappa för första gången.
Det är mycket att stå i men jobbigast av allt är nog att hantera den blivande farmodern. Man har ju hört av andra att de flesta blir som galna när de ska få barnbarn och då borde man ju kunnat räkna ut att eftersom min matte, som är galen i vanliga fall, skulle bli fullständigt storgalen nu.....
Det är ett evigt tjatande och jag skulle inte höja på ögonbrynen om hon snart börjar att förbereda en flytt till Lucksta. Men en sak är säker, då får hon flytta själv. För egen del är det inte aktuellt med några VAV dagar ( vård av valpdagar). Den där bäbis tiden får Cayenne ta hand om. När de är gamla nog att bära sin första dummy eller grisöra, då kan jag tänka mig att börja engagera mig.
nu gäller det att passa på att njuta av sina killkompisar. Kolla vilken fart jag har fått upp på Douglas trots att det inte fanns något ätbart i närheten. Kevin nöjer sig med att iakta oss ifrån sin älskade hundgård. Att vara där är det absolut roligaste han vet...... tja, alla är vi olika.....
Voff ifrån Winston den fantastiske.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men.....du lovade ju att du skulle ta ditt ansvar !? Jag vet nog att du vill komma o nosa när vi blivit stadiga på benen. Magen växer och jag mår prima. Nu kommer jag nog också att gå lite extra gott ;) Alltid något.
Hälsa din galna matte att vi yns i valplådan ;)
Tjolahopp !!!
/CAYENNE

Anonym sa...

Kul att du ska bli pappa Winston! Själv har jag fullt upp med att busa med Geisha som är en väldigt efterhängsen typ. Jag brukar hoppa upp på köksstolen när jag vill vara i fred. Matte tycker att jag blivit stora karln nu med en valp i huset!
Hoppas vi se snart!!!
Hälsningar Jack mé pack

Anonym sa...

Tjena Tjena trimma mittbena, Ida här.
Oj vad härligt med snö, jag älskar när öronen far upp och ner som på ditt kort. Jag förstår hur det har det med din farmor matte
- Dom luktar såååå gott
- Gud va söt dom är
- Har man 1 kan man ha 2 eller 3 eller......
Sen sitter man där i flocken och försöker få ordning på hela alltihop och människorna säger
-Bara dom inte drar när man går ut
Minsta bekymmret vill jag lova, nä får du det jobbit så kom över ska vi ta ett idiotkör så snön yr och öronen fryser fast i uppåtstående.
Diggar dig Winston
Frolic pussar Ida

Anonym sa...

Tjena Ida här, Nu vill jag ha ett nytt kort på sidan, kanske det vore på tiden att din stor matte och lill matte va med på nån aktivitet, eller hur? Människorna tar ju så många konstiga kort på oss så nu är det vår tur. Ta ett när dom duchar det brukar dom göra på mig och sen skrattar dom som dårar å säger
-Men hur ser du ut...som en blöt katt...
Skit kul, på dom med samma medecin så vid nästa uppdatering vill jag se två blöta människor, men förästen dom behöver inte vara blöt dom ser knäpp ut redan innan dom är blöt, eller hur?
Ska vi träffas snart? Saknar dig å matte surrar om dina mattar så en träff fixar vi lätt som en plätt.
Märgbenspussar i massor till Dig
Din Ida