onsdag 18 mars 2009

Åter i vardagen

Nu börjar vardagen åter bli sig lik efter den stora tilldragelsen med bäbisarna.

Man väcks i ottan för att släpas runt på promenad, hinner snusa lite med Emelie medans mina brorsor käkar frukost och sedan delas vi upp i två team. Kevin ska som vanligt ut till sin älskade hundgård och vi övriga ska iväg till jobbet.

Den här veckan har det varit ovanligt lite resor så vi har fått hållet ställningarna på kontoret som numera snarare liknar en grusgrop. Men jag kan väl inte rå för att våren äntligen har kommit och de centrala delarna i Sundsvall börjar bli väldigt geggiga och grusiga... vi har i vår flock delat upp ansvaret ungefär så här, matte plockar upp vårt bajs och Douglas, Wille och jag plockar upp allt grus och skräp, personligen tycker jag det funkar bra. Annat är det ute hos oss i skärgården, där åker vi faktiskt fortfarande spark på ren och vit packad snö men där ser man nästan heller aldrig vare sig någon sand- eller plogbil .
Fast matte gruvar sig nog lite för snart börjar det väl att tina i skogen och vi har ju en grusväg till vårt hus som inte brukar vara så där alldeles torr och fin på vårarna precis. Men själv tar jag en dag i taget, det är något jag tycker ni människor är dåliga på. Man får ta det på volley - carpe diem!

Hur som helst, fördelen när matte inte har så många resor är att hon då jobbar mycket hemifrån och då blir det som igår långa promenader i skoterspåren ( ooops, bara inte hennes chef läser detta) . Ni kan ju kolla in min vackra ,otrimmade och väldigt blöta profil när jag spanade in vad brorsorna hade för sig eller om det möjligen siktas något rådjur som skulle behöva motioneras lite..... det är något alldeles speciellt med mig eller hur ?

Woff ifrån Winston den fantastiske trebarnsfadern.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan i vår värmen. Nu snart måste ni komma och beskåda underverken. Vår matte far ner till SV- vinnare i Malmö med ynglingen i familjen men till veckan är allt som vanligt igen. Då aksne vi har fått ögon och kan se er med :) Det finns verkligen en här i lådan som brås på far. Han har attityden, kan ni va snäll o maka er på sidan för här kommer jag... och jag SKA fram NU!!!!!!
Tror han är något alldeles speciellt. fniss....vilket han också är !;)
Vi ses snart så sköt om er.
/ gänget i Lucksta

Anonym sa...

Tjena killen. Ska vi ut och resa eller ska vi ut och resa? Jag har legat och låtsas sova medan matte har pratat om VÅR resa tillsammans, jag säger bara hotell, sova i sängen bäst av allt ensam all focus på moi. Hur skönt ska det bli på en skala? Ja jag är helnöjd att slippa det svarta retriver elendet som tydligen alltid ska bo här, till vilken nytta? Nä i huvudstaden ska det bli
viva la diva fasoner.
Matte lääääääääääängtar såååååååå mycket så henne kommer man att kunna finta till månen. Nä ska sova måste tänka på min skönhets sömn trots att jag kan förstå att du inte tycker att det behövs.
Miljoners korvpussar till dig/Ida

Anonym sa...

Gokväll grabben, jag ska ju oxå med till Stockholmia, sova på hotell med matte och så har hon berättat att det ska med en snygg tjej som tydligen ska vara lite kaxig, men då blir de ju bara attraktivare så det ska bli spännande. Vi ska ju in i ringen samtidigt så må bäste man vinna, sköna tassar Hugo

Anonym sa...

Halloj hela Hundfamiljen!

Många Grattis i efterskott till Bäbisarna! "Farmor"

Ha det så bra och Kram från Sidsjöligan