söndag 29 mars 2009

Mitt liv som transa....

nu kanske ni endera sätter levergodiset i vrångstrupen eller bara inte fattar varför det finns en bild på en ros i min blogg.
Som ni alla redan vet så är jag ju en alldeles förtjusande liten springer utan några som helst fel eller brister. Nu har ju dessutom utställningsäsongen legat lite nere för min del så det har varit väldigt fritt fram för mer eller mindre vådliga lekar.
Det allra bästa jag vet är att springa runt med mina frisbees. Jag kan få upp en helt otroligt fart när jag har en sådan i munnen. Douglas har inte en sportslig, Wille kan i sina bästa stunder nästan hinna ikapp, Kevin däremot är tyvärr lite för smart så han räknar ut hur jag tänker springa och genskjuter mig med sina nästan 50 kg och då, då övergår vår(min) lek till att likna mer bowling med liten springer spaniel..... många strikes blir det för Kevin.
Ibland leker även matte med oss och då gäller det att alltid vara först när hon kastar frisbees åt oss. Jag har bara en filosofi, närmaste väg gäller så funkar min GPS ! Tyvärr är matte och jag inte alltid överens om att just den är den bästa. Vårt hus har nämligen en etageplantering runt huset bestående av bl a rosenbusakar, se bild ovan, med massor av taggar . När jag har passerat dessa kommer jag ut som en igelkott, hela jag består av långa, vassa taggar . Mitt artistnamn som transa är numera "Miss Hedgehog" dvs miss igelkott.
Efter morgonens uppträdande och med utställning i Stockholm inom kort så hotar matte med koppeltvång..... ja, vad säger man...... För lite mysigt är det ändå när matte sitter i timmar med bara mig för att försöka lirka ut rosentaggarna ur pälsen på hennes lilla rosenknopp ..... det är för lite kärlek på vår jord....
Woff ifrån Winston den fantastiske

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Winston! Det finns bara en som du! :D Kram Madde

Anonym sa...

jajamän, och tur är väl det.. när ordet kloning kommer på tal får matte panik i blicken.
Kramar till dig också ifrån Winston