lördag 7 mars 2009

PAPPA WINSTON........


ja, ni läste rätt...... Pappa Winston..... vilket helt underbart klang det ordet har. Det finns bara ett som klingar bättre och det är Mamma Cayenne. Cayenne, du är helt fantastisk, du är inte bara snygg det har också visat sig att du besitter helt andra och otroligt positiva egenskaper och jag är glad att du är mina första valpars mor.


I morse när du födde våra valpar visade du prov på både handlingskraft och styrka. Jag är imponerad. Du kommer alldeles säkert också att fostra våra små med både varm och kärleksfull tass för min matte, du vet den numera fullständigt hysteriska farmodern, brukar citera allas vår Astrid Lindgren " Man kan inte piska in något i barn, men man kan smeka fram mycket ur dem". Det tror jag även gäller valpar.


När tror du de kan bära en dummy ? Idag måste jag nog iväg och shoppa lite leksaker och kolla in valpkurs, viltspårskurs, allmänlydnad, apporteringskurs och utställningprogrammen de närmaste åren..... sånt är vi pappor bra på. Nu vart det körigt, undrar om det går att klaga hos Cayenne idag? .... jag kanske ska vänta tills nästa vecka.

Woff ifrån Pappa Winston.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis grabben, snyggt jobbat!
Jag får nöja mej med att busa med Geisha, men det är inte fy skam. Kändes lite deppigt i början när jag inte fick vara i centrum hela tiden. Men nu har jag vant mej med att ha en busig valp här hemma.
Kramar från morbror Jack me´ familj

Anonym sa...

Grattis till valparna! Kram Madde