tisdag 21 juli 2009

Far och son !!






Vilken underbar rubrik. Det har varit en hektisk helg och jag vet knappt vad jag ska börja med.....jo, det gör jag för jag börjar helt enkelt med det bästa! Har ni någonsin sett någonting så bedårande som bilden överst? Simspon, min son, har nu vuxit till sig och debuterat i utställningsringarna. Och är man ett Winston barn då är det bästa bara gott nog så han slog till på Club Show i Högbo i lördags. Vilken debut sedan ! Han bara ägde stället och slutade som 2 i klassen. Jättegrattis till mattarna Annelie och Aino. Mer om honom kan ni läsa på Annelie´s hemsida http://www.searoads.se/ .
För egen del har jag haft det riktigt hektiskt. Jag gick ut stenhårt med Barechos 20 års Jubileum i torsdags. Vilket trevligt evenemang! Skulle det finnas ISO certifiering vad gäller jubileum så skulle normen sättas efter Heléns arrangemang. Jättetrevligt var det och mycket hundar. Själv gick jag i en klass som hette Öppenklass 1 och den vann jag ju givetvis. Jacky Mitchell som var domare för dagen tyckte så här om mig; Lovely sized dog. Beautiful head. Refined but still masculine. Super nech, shoulders and forehand angulation. Good bend of stifle. Well set tail. Moved happily but a little close behind. Dagen till ära hade jag förstärkt min vanliga hejjarklack med Pia och Roger som kom förbi och hejjade fram mig.Kul !Med en hel kasse av kanonpriser så bar det sedan hemåt.
Man kan ju undra varför vi åkte hem för på fredag åkte vi tillbaka till Gävle för att ställa på Club Show. Men jag ska inte klaga, jag älskar att bo på hotell och inte behöva konkurrera om matte med Kevin, Douglas och Wille. Även Stina vår kanin pockar ju på mattes uppmärksamhet och indirekt stjäl de andra min kvalitetstid..... direkt okamratligt tycker jag.
På hotell har jag stenkollmatte hela tiden.
Lördag morgon och äntligen skulle jag visa mig för hundvärlden igen. Undrar just om de längtat?
En sak är säker, om de längtat så fick de längta länge. Det tog låååååång tid i tikringen så till och med jag vart lite trött på själva väntandet. När det väl var dags så tyckte väl domare Jenkinson ifrån England om mig men jag slutade med en slät 1a. Excellent type, nice overall outline, masculine head with lovely dark eyes, good length of nech, excellent front angulation, lovelybone and feet, would prefer a little more weight, excellent coat and condition, moved well just a little close behind.
Nu styrde vi silverpilen ( läs Volvo) emot den wästmanländska metropolen Köping och SKK Int utställning på söndag. Efter ytterligare en mysnatt på hotell, denna gång i Västerås. Höjdpunkten var kvällsrastningen då både fälthare och igelkott fick uppleva Winston live......
Söndag morgon och jag var redo för nya utmaningar. Många hundar var vi även där, runt 60 ess, så vi fick en alldeles egen ring. Skönt att man inte behöver vänta på att några andra raser ska agera förband till oss verkliga stjärnor.
Dagen till ära var det en norsk domare som hette Anne-Berith Waskaas. Go och glad är de ju de där norskarna men lite snål får jag väl ändå säga.... för nog hade hon väl kunnat ge mig mer än en slät 1a. Jag som har en norsk mamma och med de enorma naturtillgångar de ändå har i form av olja? Fast jag är inte långsint. Så här tyckte Anne-Berith om mig ; Vackert huvud och uttryck. Mycket bra hals och linje. Välutvecklad bröstkorg. Utmärkt benstomme och tassar. Bra kropp. Normala vinklar bak. Rör sig något trångt bak men har bra steglängd. Utmärkt temperament.
Sammanfattningsvis så kan man väl säga att jag är en otroligt vacker och trevlig hund om ni inte redan visste det...... :-)
Woff ifrån Winston den fantastiskt stolte pappan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusig son du har Winston, roligt att det gick så bra för honom på Clubshow. Du hade själv en hektisk helg med alla utställningar, hoppas att vi ses snart, kram från oss hälsa dina mattar så mycket, Katarina och Andrea

Anonym sa...

Kramar och Pussar i massor till vår stiliga far !!!!
Vi är så stolta.