söndag 26 juli 2009

Hallå, gnugga ur ögonen och läs rubriken igen......

Svensk utställningschampion Barecho Most Wanted.... det ni ! Nu vart ni lite paff va!
Trägen vinner och äntligen så fick jag idag mitt sista cert i Högbo. Men jag förstår att ni funderat varför det tagit så lång tid med tanke på hur oerhört vacker jag är. Kolla bara bilderna och visst klär jag i röd-grön rosett?


Men även framgången har sina avigsidor. Mina mattar bröt ut i totalt glädjerus, snudd på euforisk lycka, och det lär väl knappast vara bra för deras hjärtan. Hallå, vart tog det svala svenska förhållningssättet vägen? Ett tag trodde jag att jag var i Frankrike alt Italien där de inte verkar ha någon koll alls på sina känslor. Det skrattades, kramades och för all del grinandes så jag vart riktigt paff. För så förvånande kunde det väl ändå inte vara att jag, Winston den fantastiske, skulle slå till och bli champion? Lite skämmigt var det.....
Men sammanfattningsvis så var det värt att väckas ur sin skönhetssömn redan vid 03.30 för att rastas, utfodra mina hundkompisar ( själv har jag lite mer kontinentala vanor och äter sällan före lunch). Sedan lämnade vi vår ö för att hämta upp Lotta och två alldeles förtjusande små springer tjejer varav den ena luktade alldeles oerhört gott..... vi som är vuxna nog att ha barn vet vad jag menar, och ni andra får vänta tills ni blir vuxna... det gäller både 2beningar och 4 beningar.
Väl framme i Högbo, så var det bara att vänta. En av mina reskompisar,Olivia, hon med doften, gjorde succé direkt och vann valpklass 2 , blev Bir valp och rundade tillsist av med att bli Bis 3 valp.Jättegrattist till Lotta och Olivia! Så var det då äntligen dags för mig att göra entre. Domare denna dag i Högbo var Ann Carlström, och hon hade aldrig träffat mig. Det var nog därför som jag fått vänta så länge på mitt sista cert för Ann, hon var en kvinna som förstod sig på kvalitet. Jag vann öppenklassen,vilket jag i och för sig gör ganska ofta, men sedan hände något utöver det vanliga. Hon placerade mig som 2a i Bhkl direkt efter championhannen och då var det klappat och klart. Jublet bröt ut och där stod jag i strålkastarljuset såsom en ny Svensk utställningschampion och mottog publikens jubel... Jubel och visslingar, var ordet sa Bull! Ovationerna tycktes aldrig ta slut och jag stod där och speglade mig i glansen...... ok,ok nu överdrev jag kanske lite men.........
Så här löd i allafall min sista kritik ifrån öppenklassen ; Tilltalande helhet. Maskulint välskuret huvud. Bra uttryck. Välansatta öron. Utmärkt hals och överlinje. Välkroppad. Bra vinklar runt om. Rör sig marktrångt bak och trångt fram. Utmärkt ifrån sidan. Utmärkt pälskvalitet. Grattis till championatet!! Med de orden i minnet går jag nu vidare in i Championklassen!
När jublet lagt sig var det dags för min andra reskompis att göra entré och det gjorde Majken med den äran och slutade i sin juniorklasspremiär som 2 bästa tik. Jättegrattis! Mer om det kan ni läsa på kennel Cloettes hemsida.
Tack Lotta för att du visade mig så oerhört proffsigt!
Voff ifrån Winston den fantastiske champinjonen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Yes! Där satt den...uppdatering på min sida blir i morgon, har fått besök av John Blund.Hälsn från bakdelsmatte

Anonym sa...

Vilken stjärna du är Winston! Välkommen in i "championklubben"
Kramar från morbror "Jack" med familj

Winston sa...

Tack snälla bakdelsmatte och morbror Jack med flock. Vi får försöka hålla ihop vi stjärnor i hundgalaxen

Anonym sa...

GRATTIS SNYGGING DÄR !!!!
Galna människor, matte sa att din matte hade ringt och varit alldeles salig. Ja som Fylking säger ÄNTLIGEN. Man kan fråga sig varför dom alltid har så himla bråttom
- Den som väntar på nåt gott.....
Ja, va ska dom ävlas med nu då kan man undra.
Nä jag kommer ut till dig så delar vi en påse grisöron och ställer till med nåt dj..kelskap.
Längtar efter dig, matte surrar om nån simtur i begränsad area hos er,bara det blir en upplevelser för oss, eller hur.
Många märgbenskyssar till min egna Championkille
Love you
Snygg IDA

Anonym sa...

Grattis Winston o mattarna det gjorde ni bra, sköt om er o ha det så bra. Många kramar från Ulrika o Hugo

Anonym sa...

Hej pappa Winston!!
Ett stort GRATTIS till dig!!!!
Tänk vilka gener man har... Kunde inte fått bättre föräldrar ;)!
Voff från Sallie

Simpson sa...

Grattis pappa! Du är bäst! Jag ska bli som du när jag blir stor.
/Simpson

Ann Lundin sa...

Grattis till championatet!
MVH Ann Lundin!

Gunilla sa...

Många Grattis Kramar från Sidsjögänget Kram

Anonym sa...

Stort jättegrattis till championatet det är du verkligen väl värd, vi hurrar och grattar, kramar Katarina och Andrea

Anonym sa...

Stort jättegrattis till championatet det är du verkligen väl värd, vi hurrar och grattar, kramar Katarina och Andrea

Anonym sa...

Grattis snygging! Härligt med championatet! Kramar från Madde :)

Anonym sa...

Men äntligen, där satt den! Och vad ska ni nu använda helgerna till??? Dax att hitta en ny hobby som tar en hel helg? Laga mat i markgrop? Baka surbröd? Paddla havskajak i motvind? Eller kanske något helt annat....
Stora kramar från Lotta-Maggan med flock
PS: Gösta hälsar att han inte alls är avundsjuk, han kör numera med sommarfrilla och slipper att bli badad och fönad inför resor!