tisdag 7 juli 2009

Matte är inte alltid att lita på....

Margareta och Kita i fikatagen ( OBS ni kan klicka på bilderna så ser ni bättre...... )


(Kerstin och Cilla efter väl genomfört spår och med klöv i påsen )

Här är bildbevisen.... jag hinner bara vända ryggen till så håller hon på att engagera sig i andra hundar och ägare.... Men hallå, jag då? Nu i tisdags t ex var det avslutning på lydnadskursen som hon och Gunilla haft och då minsann då ska de hem till min skog och prova på viltspår. ...


Personligen tror jag det var en ursäkt för att ta en fika i skogen.......


Fast lite slut verkar ju iallafall Elvy och Fanny vara....



Här verkar det grubblas en del.... med blodflaskan i ena handen och klöven dinglande i den andra försöker Susanne och Sonja ta ut riktning på spåret. Det funkade tydligen alldeles utmärkt för Nilla tog spåret som ett litet X 2000 lok. Inga urspårningar så långt ökat kunde se fast det var hon inte ensam om. Hela gänget fattade galoppen och tyckte det var kul. Det tycker ju jag också bara jag slipper bära den där äckliga klöven för hur snuskigt får det vara. Möjligen kan jag ta en liten torr rådjursklöv men matte har en förkärlek till älgklövar. Någon form av komplex måste hon väl lida av eller.......? Jag menar hur normalt är det att ha en frys med klövar och blod placerad i tvättstugan...... Vad är det för fel på kycklingfilé och levergodis..... det är vad jag kallar delikatesser och värt att spåra för....

Woff ifrån Winston den åsidosatte.






Inga kommentarer: