söndag 12 juli 2009

Utställning i Alfta

(Tack Ulla Larsson, kennel Rowntree för fotot)
Igår var jag på utställning i Alfta. Som ni säkert vet så är jag, nåja jag och jag....., på jakt efter mitt sista cert. Men det verkar sitta hårt inne. Min vana trogen slutade jag placeringen direkt efter certet. Inte kul alls men jag kommer igen.
Om vi tar det ifrån början så vann jag öppenklassen med ck ( jättetack till Andrea, Big Brazzel som visade mig med den äran ) med fin kritik. Domaren Svein Helgesen gillade mig och gav mig följande kritik; Hanhund av utmärkt typ. Välskuret huvud och fint milt uttryck. Utmärkt hals och överlinje. Välkroppad och välmusklad. Mycket bra svansföring. Utmärkt vinklad fram och bak. Utmärkt pälskvalitet . Mycket bra rörelser. Hade kunnat vara något mer stabil. Trevligt temperament. Den kritiken behöver man inte skämmas för.
Vi vare bara 3 hundar i bhkl, min kompis Svein gödslade inte med ck precis och det var då championtankarna ånyo föddes. Men precis som vanligt vart jag slagen på mållinjen. Denna gång av Xit och Marie ( jättegrattis till er) och det kändes väl lite snopet.
Men nu en helt annan sak. Jag har börjat fundera på det här med utställningar. Handlar det egentligen om mig? Eller är det för att mina mattar ska ut och umgås?. Jag tror jag är något mycket tänkvärt på spåren. Jag placeras in i en bur. Får inte leka eller umgås med någon. Tas ut och springer några vänstervarv för att sedan stå blick stilla och granskas..... hur kul är det?.
Frågan är berättigad när man hör allt flams och skratt av alla tvåbeningar. De får minsann umgås de. Som igår till exempel. De hade hur kul som helst med Big Brazzel och Sugarsticks gänget. Även de mor- och döttrar. Undrar om de ska va så? Mor och döttrar menar jag? Det finns säkert någon tanke med det också och det känns tryggt att Annelie( Searoad´s) ska ha med min son till Clubshow då ska ni få se på killar kan!
Nu ska här ut och hjälpas till i trädgården. Jag är en fena på det. Ska det rensas så ska det...... det är sällan jag gör någonting halvdant. Det ska möjligen vara det här med cert då :-)
Nu laddar jag för Heléns jubileum och sedan blir det Clubshow .
Woff ifrån Winston Ck-kungen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ja du Winston snart så har du grejat ditt championat det är jag övertygad om. Ha det så jättebra och sköt om dig så mycket, hälsa din matte att jag hittade en av era tältpinnar och tar med den då vi ses på torsdag, kram från oss, Katarina och Andrea.

Anonym sa...

PAPPA är bäst !

Miller och sandra sa...

Hej hej!
va roligt att ni hittade vår hemsida:) vi är jätte dåliga på att uppdatera men ändå kul att ni hittade oss och skrev till oss:)

Ha en fortsatt trevlig sommar ni också önskar Miller "Barecho Master of Arts" och hans matte Sandra