söndag 23 augusti 2009

Här händer det inte mycket!!

Som ni ser så tar jag det lugnt. Är det semester så är det. Matte har till och ifrån härjat om både viltspår och lydnadsträning men hon har liksom inte haft tid och det är jag oerhört glad över.
Jag gillar inte det här med måsten. Vem gör det? Ständigt hör man tvåbeningarna beklaga sig över alla måsten, allt ifrån tvätt, städning till inkompetenta chefer och då ställer vän av ordningen sig frågan; vad driver dem då till att ställa måsten i form av krav på oss stackars fyrbeningar? Någon sadistisk ådra kanske , eller ?
Vad är det för fel på att ta sig en lur i tvrummet? Är min plats upptagen så går det ju att bygga på höjden. Om ni skulle fråga en Kines är det helt ok. Douglas kan på sin höjd blänga lite men han gillar närhet. Till och med min. Men får han välja så ligger han helst i mattes knä. Löjligt va!?
Nu är jag inne på sista semester veckan. Tyvärr verkar den mest handla om att Wille ska ställas ut på söndag och det är ett väldigt pådrag kring just detta. Hallå!! Ni har en champion här, bara så ni vet. Fast Wille är ganska kul. En annan sak som upptar mycket tid i vårt hem nu är att en björnhona med unge helt bevisligen uppehåller sig inom några hundra meter ifrån vårt hem och det tycker matte är " sådär". Hon tror nämligen inte att jag tillsammans med min flock
bör springa lösa och reta upp björnarna. Hon har nog inte hört Björnen sover, björnen sover på länge. ........ koppeltvång med andra ord...... bläääääääääääääääääääääääääää. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men tack och lov och pris ske herren för Stina( vår kanin). Nu ägnar jag mer tid än någonsin till att motionera henne i hennes hägn. Vad annat att göra när matte har björnfrossa?
Woff ifrån Winston björnjägare av rang

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh..... Winston du är helt underbar. Björnen hade blivit skiträdd bara du höjde svansen och snusläppen en aning. Varför tror dom att jag just ville ha dig?! va?? Du har ju allt man vill ha :)
/ Cayenne