måndag 3 augusti 2009

På besök i Republiken Jämtland.

Halloj Winston lovers!
Nu har jag varit på min sista utställning innan min semester. Jag har ju en alldeles egen semester eftersom matte redan börjat jobba. Själv ska jag vara ledig till i början på september. Skönt att få lite egen tid, hon kan vara påfrestande min matte med alla krav!
Igår var det så dags för stor galapremiär i championklassen och det var Svenstavik som var arenan för detta stora framträdande. Herregud vad är U2 i Göteborg jämfört med när jag ska förgylla den Jämtländska metropolen Svenstavik? Nu släpper väl silverpilen( läs volvon) inte ut lika mycket Co2 men det är ett relativt stort gäng även kring mig. Denna gång var det matte, Emelie, Lotta och Annelie. Tänk vad trevligt för dem att resa runt med mig ? Once in a life time och något att berätta för barnbarnen! Nu har de i och för sig med sig egna hundar med men det tror jag är bara för syns skull. Vad tror ni?. Mer om deras resultat kan ni läsa på kennel Cloettes resp. Searods hemsidor.
Lite hundar var det anmälda och en ny bekantskap var domare Gert Christensen. Han tyckte väl inte så där jättemycket om någon i vårt gäng, jättekonstigt för vi är ju dokumenterat oerhört vackra( hundarna alltså !). Vi kommer nog inte att umgås så ofta Gert och vi.
Hursom helst så vann jag min klass ( jag var i och för sig ensam men jag hade nog vunnit ändå)
med följande kritik ; 2,5 år. Bra storlek. Tillräckligt maskulint huvud. Nospartiet kunde varit bredare. Saxbett. Bra mörka ögon. Lågt ansatta öron. Bra hals och överlinje. Lite kort kors. Bra kropp. Välvinklad. Bra benstomme. Rör sig intåat fram&bak. Bra päls. Utmärkt
temperament.
Med de orden slutade jag som 3 bäste hane med R-CACIB.
En megastor grattiskram vill vi skicka till Molly med familj som slog till och vart BIR!!
Nu ska här badas!! Hela havet väntar på Winston den fantastiske!!

Inga kommentarer: