onsdag 9 september 2009

Det är mycket nu!

Efter min hellediga sommar har jag ryckts upp ur min dvala med ett ryck. Första veckan på jobbet bar det av till Östersund tillsammans med matte och Douglas på tjänsteresa med hotell övernattning. Ganska mysigt tycker jag eftersom jag då får rå om matte helt och hållet själv. Nåja, om sanningen ska fram så handlar det nog mer om att matte har obegränsat med tid för just lilla mig. MEN varför i hela friden skulle då Douglas med. Han kan väl vara hemma och som vanligt slå läger vid fodertunnan! Det tycker i allafall jag. Tyvärr delar inte matte den uppfattningen.
Men min tid kom snabbare än jag väntat mig. Vi kom hem på fredag eftermiddag och vips i badet jag skulle och då fattar man vad som är på gång. Utställning! Yipiiieeeeee!
Lördag morgon, upp i ottan för att hämta Lotta och småbrudarna och sedan var det riktning Sandviken och Högbo som gällde för SKK Int utställning. Underbart!
Dagens domare var en helt ny bekantskap ifrån Norge vid namn Rune Johanssen. och han gav mig följande kritik ; 2,5 års hane av utmärkt typ. Vackert huvud. Tillräckligt nosparti. Fin hals. Stark fin överlinje. Tillräckligt förbröst. Något framskjuten skuldra men i övrigt välvinklad. Bra storlek,kropp och stomme. Utmärkt päls. Rör sig mycket bra ifrån sidan med gott drive. Något hasvid bak och vid i armbågar fram. Härligt temperament. Välvisad.
Med den kritiken slutade jag som 3 i championklassen med ck men vart tyvärr oplacerad i bhkl.
Nu var det ju som vanligt så att Helene, min gammelmatte, ville ha med mig i sin uppfödargrupp och avelsgrupp. Helene kan man lita på, hon begriper sig på skönhet hon. Givetvis vart vi bäst i vår ring och nu väntade vi spänt på finaltävlingarna. Efter ganska lång väntan så var det så äntligen dags för oss att visa upp oss och nyp mig i svansen, tror ni inte vi tog hem storslam! Vi sopade banan med alla grupper, oaktat uppfödar- eller avelsgrupper, och stod till slut högst upp på pallen såsom BIS 1 i båda finalerna! Wow! Jättegrattis till Heléne och David och tack för att jag fick vara med och sola mig i glansen.
Trötta men glada åkte vi sedan hemåt och nu laddar vi för Dingtuna på söndag. Det ska bli hur kul som helst. Ytterligare en underbar hotell natt att se framemot och denna gång ska Douglas inte med :-).

Woff ifrån Winston den tjusige

Inga kommentarer: