torsdag 3 september 2009

Är jag sur eller är jag bara oerhört stolt?

Simpson.


Sallie

I söndags var det utställning i hemmavid, närmare bestämt var det Matfors Brukshundklubb som arrangerade en inoff utställning. Nu hade ju matte fått för sig att Wille skulle testas om han möjligen ville springa i ringen. Det är så otroligt mycket fjantande när det gäller alla andra hundar än mig...... Om nu inte Wille gillar utställningar så får hon väl respektera det och glädjas åt att hon har mig, Winston vänstervarvens konung. Men så är nu inte fallet och Wille ställdes alltså ut i söndags. Otroligt nog gjorde han bra ifrån sig och slutade som 2 i öpkl med Hp. Han har ju trots allt ett Ck på de få utställningar han varit på. Smaken är ju som bekant som baken.....så snygg är han väl ändå inte..... Han fick följande kritik av domare Kerstin Henriksson; En hane av utmärkt typ. Välskuret huvud. Utmärkta öron, ögon och bett. Lång hals som kunde ha något mjukare isättning. Utmärkt rygglinje. Tillräcklig bröstkorg. Passande benstomme. Utmärkta bakbensvinklar.Något kort rak överarm övrigt ok fram.Utmärkt päls och behäng. Rör sig med vägvinnande rörelser. Bra påskjut.
Så tyckte hon, själv tyckte jag ingenting för jag fick inte ens följa med.....
Men vad jag förstår så var vårt gäng väl representerat ändå med både mina barn och valpar även ifrån kennel Cloette. Mina barn och andras valpar...
Hursom helst så gick det bra för alla men bäst gick det för min son, Simpson , som sopade banan med konkurrenterna och vart BIR, BIG och BIS 2 valp!! Megagrattis till Anu som visade honom så otroligt bra. Tassa gärna in både på kennel Searods sida och Simpsons länkar ni hittar dem till höger . Min dotter "Sallie" hade växt på sig rejält och var en ursöt tjej. Nu gjorde hon utställningpremiär och det med den äran. Sallie slog till med en 2a plats i klassen med Hp och mycket fin kritik. Bra jobbat !!
Woff ifrån Winston, numera mest stolt.

4 kommentarer:

Simpson sa...

Hej Pappa!
Tack för grattisarna! Jag tycker också att matte klarade helt okej. Det gick så dåååligt när vi tränade innan utställningen. Hon säger att det var jag som var omöjlig men jag tycker att det känns så meningslöst att posera om ingen tittar. Ju större publik desto bättre. Då får så många som möjligt att njuta om en riktig fantastisk syn.
/Din son Simpson

Anonym sa...

Grattis till sonen framgångar
Matte har skaffat en ny blogg och länkar till en massa ovesäntligheter så här får man rycka in så medan människan dammsuger så fixar jag länken, hoppas det är ok, snygging där.
Själv är jag med i nudistgänget, kan knappt gå ut utan att alla vänder sig om. Antingen för att jag är snygg eller för att jag är snyggare lättklädd, vem vet.
Saknar dig/er.
Nosgnuggar din ida

Anonym sa...

Voff pappa!
Ja, då har man ju gjort premiär i utställningsringen. Det var ju ganska kul och vet du, matte hade fickan full med kyckling!! Mums!! Du skulle varit där :).
Matte & husse hälsar till dina mattar för trevligt sällskap och för att vi fick plats i tältet! Fast jag låg minsann mest utanför och spanade in alla vovvar!
/Sallie

Anonym sa...

Hej!
Stort grattis till fina resultat både i Matfors och i Högbo och tack för jättetrevligt sällskap, SOM VANLIGT! Många kramar från oss, Katarina och Andrea.
Jättetack Emilie för proffsig visning av Chelsea!