onsdag 22 augusti 2007

Livet är trist!

Om ni undrar vart jag har hållit hus så har jag hänfallit åt en sensommar depression. Livet är pest!
Det började redan förra veckan när Wille, det lilla krypet, skulle bo hos oss för att utställningstränas.... Ni anar inte vad det daltas med honom. Matte nämnde något om utställning i Matfors på söndagen. Jag tog till en början det hela med ro för jag menar vem är flockens stjärna ?? Är det jag eller är det jag?.
Döm av min förvåning när matte packar bilen på söndag morgon utan mig?! Vart tog det där med mäniskans bästa vän vägen.... lämna mig. Ofattbart helt enkelt.
Inte vart det bättre när de kom hem och bara snackade om att Wille vart andra bästa hanvalp med hederspris och kanonkrititk..... Alldeles som inte jag har en hel(gigantisk) anslagstavla med rosetter men det var det ingen som sa inte. Förnärmad drog jag mig tillbaka.

På måndag morgon skämdes nog matte lite för då skulle jag få följa henne på jobbet. Hon jobbar i stan och vi passade på att ta en stadsrundtur. Där stötte jag på en hundras av obestämd härkomst - statyer! De saknar stamtavla det kan jag garantera. För att inte tala om hur äcklig päls de hade. Blä, jag reste raggen och gick vidare. Man ska välja sina vänner!.
Mattes dåliga samvete höll nog i sig för när vi kom hem tog vi Kevin och Douglas med oss ned till havet och badade. Jag älskar att bada!! Vi hade jättekul ända tills Kevin vart sur för att jag tog hans pinnar och skällde mig rakt i ansiktet . Det vart klar Tsunamivarning på hela Klingerfjärden. För er som inte vet så är Kevin en 5 årig schäfer modell stor. Han är vanligtvis otroligt tålmodig med mig men på senare tid har han börjat säga åt mig på skarpen. Matte säger att det för att jag är stor kille nu(könsmogen) och att man då måste veta vad som är rätt och fel och att respektera de äldre i flocken. Vilket trams ! Ska ingen respektera mig bara för att jag är yngst ! Jag tror Kevin helt enkelt kommit in i "någon" ålder för jag är ju helt felfri :-). Ps, matte är också inne i någon ålder och inte är det puberteten.

Lotta, min andra matte, hon är ännu elakare för fast att hon själv är rädd för stora hundar utbrister hon glatt; Heja Kevin!
Igår tisdag for matte till Stockholm resten av veckan så nu är man helt utelämnad till den godtycklighet som råder i den här flocken . Men innan hon for var hon och hämtade vår nya bil men det saknades någon form av skydd så nu får inte jag åka bil förrän nästa vecka. Vaddå skydd ! Tror hon jag har aids eller ?
Livet är tufft för en liten egocentriker som jag .
Winston

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du lilla Winnie. Livet är inte lätt... ;)

Anonym sa...

Nja jag vet inte jag men när det gäller fostran så har vi Cloette's FULLT förtroende för Kevin,heja,heja!

Anonym sa...

Hörru "anonym"! Tror du inte jag vet vem du är??!!
Jag säger bara en sak ; svikare!

Anonym sa...

Hejsan!
Visst är livet orättvist ibland. Jag vet nog hur det kan vara. Först är dom stora med i leken o rätt som det är så är det bara STOPP!!! på det roliga. När man själv tycker att man kan busa minst ett par timmar till. Dom lessnar så fort. Själv kan jag hålla på igen o igen o igen o igen osv.

Anonym sa...

Hej Cayenne!
Du verkar på pricken förstå hur det är. Det är skönt att veta att man inte är helt missförstådd för nu var jag nära att ge upp.
Idag t ex vart t o m Douglas sur för att jag tog hans grisöra. Åh Herre Gud, vem bryr sig om en gris än mindre ett grisöra.....
Har de inte läst bibeln om hur Jesus fördelade fiskarna ??
Vart tog "det är saligare att ge än att få " vägen?
Men varför deppa? Livet är fullt av utmaningar och nu ska jag sätta fart på Kevin :-)
No risk - no fun !
Du Cayenne- vi hörs och syns!
Winston

Anonym sa...

Hejsan brorsan, du verkar inte ha det lätt...Min matte har skaffat en cocker spanielvalp som leksak till mig, jättekul!! När jag kommer utspringande så springer hon allt vad hon kan åt andra hållet, hon gillar inte när jag gör känguruhopp på henne, konstigt?! Så föreslå du till din matte att byta ut den där Kevin mot en söt liten cocker.... Hälsningar / My