torsdag 30 augusti 2007

Vi är på gång!! Vi är laddade vi är tända! Vi är på gång – nästa helg ska allting hända….








Jack "babbsan" Berglund


Ok, jag tillstår att jag lägger mig platt för det lilla krypet ” Wille”, men precis som Alexander Dumas så klokt myntade så gäller ” En för alla och alla för en ” i vår familj. Så det är bara att bita i det sura äpplet och tillstå att han trots allt är ganska söt. Ooops, söt var väl att ta i men någorlunda rastypisk är nog mer det jag menar.( hoppas inga killkompisar la märke till felsägningen).

.








I vilket fall, åter till ordningen , idag var jag, Wille och matte hem till Lotta. Jag gillar egentligen Lotta men är fortfarande lite sur för att hon ”bussar” Kevin på mig i någon form av pervers uppfostringsmetod. Om du kan hålla en hemlis så ÄR Lotta verkligen lite pervers. Jag har med egna ögon sett hur hon allt som oftast känner på alla hanvalpars mest privata kulformade delar. Det är sant jag lovar! En sak är säker, mina julgranskulor rör hon inte!
Finns det ingen hundombudsman man kan ringa? Vart är världen på väg?


Hursom helst så hade vi kul idag för min kompis Madde dök upp med sin Jack som är en alldeles förtjusande liten valp med en stark dragning till rosa nyanser. Lite tjejigt kanske men det har jag överseende med. En sak är säker, Jack var alldeles bedårande sittande i en fd blomsterrabatt med en hafsigt knyten rosett kring nosen. Babsan skulle vara grön av avund om hon/han sett henne i den posen. Kolla själv!


Den officiella anledningen till att vi var hos Lotta var att vi skulle snygga till oss. Jag ska ju ställas ut Högbo på söndag och nästa helg, det är då det gäller, då ska både Wille och jag ställas ut på SSRK i Sundsvall.
Den inofficiella anledningen var att matte, Lotta och Madde ville dricka kaffe och prata, prata, prata…. Herregud vad de kan prata!



När de äntligen pratat färdigt och kaffet var slut då skulle vi minsann posera och ställa upp på deras nycker och kommentarer. Har det någonsin sett sig själva i en spegel?

Tills slut gav Wille och jag upp och lät de få sina kort. Vi har ju läst i skvaller pressen att ställer vi stjärnor bara upp på någon bild får man vara i fred sedan.


Så resultaten kan ni se längst upp. Är det inte likt så säg!


Tassa in i början på veckan så ska jag berätta om mina framgångar från helgens utställning för allt annat är ju otänkbart!

Voff från Winston.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!
Måste ni skriva om ALLA mina intressen på bloggen??
Dra och trycka det är grejer det...
Lycka till i helgen Winston, Jossan får äran att visa dej nu när matte till bakdelen tar det lugnt hemma.kram från oss

Anonym sa...

Okej okeeeeej, jag erkänner att jag faktiskt gillar lite tjejsaker, men jag bor ju faktiskt bara med en tjej och då blir man lite inkörd på sånna där feminina ting. Dessutom har jag ju hört vad du och Dogge brukar syssla med så du kanske också tenderar till att spela för det andra laget... Hur som helst så tyckte jag att du såg fin ut idag (misstolka INTE!) och jag håller tassarna för att det går bra i helgen. Matte hälsar också :)

Anonym sa...

Hej Winnie
Ville bara skicka en "lycka-till" kram inför helgens begivenheter. Hoppas de övriga ute i den stora vida världen, förstår vilken lysande stjärna du är ;o) Kram från "moster" A