måndag 3 september 2007

Det är inte lätt att va ödmjuk.....


Nu tror ni väl att jag drabbats av storhetsvansinne men så är inte fallet. Eller snarare så är det väl så att man inte kan drabbats av något man redan har, eller ?


I söndags var jag i Högbo utanför Sandviken. Denna gång var det en SKK Int utställning. Vi for ner redan på lördag för att matte tycker det är skönt att vara på plats.Personligen har jag inget emot tidiga mornar utan kliver glatt upp vid 04.30 helgdag som vardag.


Den här gången fick matte för sig att vi skulle åka ut till Högbo redan på lördag eftermiddag och resa tältet och muta in revir. Som vanligt fick matte som hon ville och tält restes. Därefter åtevände vi till det mer civiliserade Gävle där jag har mitt favorit hotell ( CH ). Där har de en engelsk springer spaniel bakom kulisserna i receptionen och man känner sig oerhört välkommen och beundrad av alla. Efter lite bus och bad somnade vi sött.


På söndag morgon begav vi oss till Högbo och det var då det hände, matte höll på att få en infarkt!! De hade bytt nummer på ringarna och nu vart det bråttom!

Matte och lillmatte började hysteriskt att rycka upp tältpinnar och sedan bar de ett helt uppfällt tält tvärs över gräsmattor och prylar. Herregud vad jag skämdes.

Vi fick trots allt en kanon plats och lugnet infann sig ånyo.


Nu började allvaret. Jag skulle göra min livs andra tävling i juniorklass och det var hög standard

på mina konkurrenter. Domare denna dag var Sara Nordin. Lite nervöst var det.

Men Jossan (Josefin Hamilton) spred trygghet i tältet och när hon på ett lysande sätt visade mig i ringen så kunde det bara sluta på ett sätt ; JAG VANN OCH FICK CK.


Här är dagens kritik ; Utmärkt typ och helhetsintryck, Härligt temperament. Maskulin hane med vackra linjer och proportioner. Mycket vackert huvud och uttryck. Härlig hals. Bra front och förbröst. Välvinklat bakställ med bra muskulatur. Bra ben och tassar. Rör sig utmärkt bak. Kan ha ytterligare något bättre räckvidd fram. Utmärkt päls.


Inte nog med det, Helene ( min uppfödare), ville sedan ha med mig även i avels- och uppfödargrupperna. Tassarna tog knappt mark när resultatet efter en lång dag vart att jag, Winston, skulle visas upp i S T O R A finalringen. Vi fick en andra placering i avelsgruppen och vi kom fyra i uppfödargruppsfinalen i stenhård konkurrens.


Tänk vad rolig en hemresa kan vara. Även fast jag låtsades sova så hörde jag matte prata i mobilen med alla hennes hundintresserade vänner. Nöjd slumrade jag vidare.


Jag fick en massa rosetter men jag skulle vilja skicka massor av rosor och kramar till Jossan och min "bestemor" Vanja Sliwa som visade mig på ett fantastiskt sätt! Jag gillar er jättemycket och tillsammans med er i ringen är det precis som Jossan säger; jag tror det är party !

Hälsar

Winston






7 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Winston!

Med de framgångarna har du väl lite rätt att vara kaxig tycker i alla fall vi ;)

Grattiskram från Madde och Jack.

Anonym sa...

Just det! Vilket fint kort! Är det matte som lyckats ta sitt livs kort- nr 2? :) (eller kanske rankat nr 1 om du får bestämma) ;)

Anonym sa...

Jaja men även en blind höna kan hitta ett korn...kan det vara möjligt, Agnetha?
Tänk att ni klarade er utan matte 2. men var lugn nästa helg är jag tillbaks på banan igen..Lotta med flock

Anonym sa...

Men snälla madde och matte2.Ni tror väl ändå inte på allvar att matte stod bakom kameran. Hon påstår att man ska sluta när man står på topp. Dvs har lyckats tagit ett kort i sitt (långa)liv.
Givet var det Emelie som fotade!
Fast jag tror matte är lite sur på er nu...... :-)
Men du matte2, då flyttar jag till dig. Tänka va kul vi ska ha! Jag saknade er och det gjorde matte och Emelie med. Till helgen är vi full styrka igen!

Anonym sa...

Grattis Winston, vilken kanondag för dig o din flock!!!!
Skulle gärna sett på när dom sprang runt med tältet. Ibland är det inte bra att vara ute i god tid.
Kram Cayenne med matte

Anonym sa...

Tjena Winnie

Ett stort Grattis till CK!!! YEAH YEAH YEAH... Jag skulle vilja varit med, när Matte och Lillmatte införde den nya olympiska grenen " spring med uppriggat tält" över halva Gästrikland... fniss fniss.. Förstår att du skämdes... Men som sagt, du visade ju de övriga att det ska krävas mer än så, för att få dig ur balans...Kram från din fanclub "moster A"

Anonym sa...

tack snälla Annelie, Cayenne och moster för er förståelse. Mitt liv är fullt av prövningar och för det mesta "står" jag ut men ibland är min matte bara f ö r mycket. Jag gruvar mig redan för vad nästa helg ska innebära....
Kramisar Winston