lördag 8 september 2007

Ännu en dag på jobbet.


Rosie 4 månader Wille 5 månader










Winston 10 månader

Idag har jag, Wille och Rosie varit på utställning på hemmaplan. Närmare bestämt i KovlandSSRK inoff utställning. Från början var det tänkt att bara Wille skulle " tränas" tillsammans med sina syskon och kennelkompisvalpar( långt konstigt ord, jag kanske har uppfunnit det!).
Men matte, eller om det var jag, tyckte väl att ska de tränas måste de ju ha någon att se upp till så därför ställde jag upp denna regniga dag för mina vänner.
Idag hade vi även med oss vår nya kompis Rosie. Hon är en bedårande liten person som har charmat oss alla t om Jack. Kan ni bevara en hemlis så tror jag att Rosie på sikt ska flytta till Madde och Jack i den Ångermanländska metropolen Härnösand. Näst efter Gert Fylking så har den rosa färgen sina trognaste beundrare i just Härnösand. Där nöjer de sig inte med endast träningsoveraller i grälla rosa färger utan de har även träns och hårband i denna väldigt feminina färg. Jag säger inget mer så har jag inget sagt.... men kan de erbjuda Rosie ett tryggt hem i rosa skimmer så ska inte jag sätta någon tass i vägen och mina tassar de är vita de, bara så ni vet!
Wille var först ut och han fick följande kritik för domare Johan Ericson ; Bra huvud och uttryck. Tillräcklig hals, bra överlinje. Något framskjuten skuldra. Bra kropp tillräckliga vinklar fram, bra vinklar bak. Rullar något i rörelse. Rör sig med god steglängd.
Det räckte till en andra placering i valpklass 1. Kul tyckte vi alla!
Sedan var det dags för mig att visa upp mig i juniorklassen. Jag tror inte att domaren gillade mig så där jättemycket men jag gjorde vad jag kunde för att charma honom. Jag menar , vem kan motstå mina pussar och glada svansviftningar?
Efter lite "mutor" så placerade han mig som etta i klassen och så småningom som 3 bäste hanhund och det är jag mycket nöjd med. Ooops, jag höll på att glömma att jag fick ett hederspris. Lillmatte Emelie var handler till samtliga ekipage från vår familj denna dag och säga vad man vill, hon är riktigt duktig!
Min kritik vart; Juniorhane av utmärkt typ, bra huvud, något ljusa ögon, vacker hals, bra överlinje. Utmärkt kropp och benstomme. Utmärkt rörelser från sidan . Något trång fram och bak.
Nu äntligen var det dags för Rosie att göra entré. Succé vart ordet. Aldrig förut har de sett en sådan pigmentering och hennes rörelser var helt outstanding. Jubelropen tycktes aldrig ta slut när Rosie smått rullande och grymtande (gulligt va?) runt ringen.
Intet öga var torrt och inget annat heller denna plaskblöta dag i Kovland.
Nu ska jag se fotbollslandskampentv. Det är något för oss machokillar det.
Nästa helg är det Dingtuna utanför Västerås . Hörs vi inte före så hör jag av mig efter det med en liten rapport om hur det gått för mig. För då ska inte Rosie och Wille med. Men det gör inget för jag vet att Max, min favvokompis, ska med och han har minsann ett halsband av kamouflage inget töntigt rosa. Det blir en riktig coming together helg för oss män.

Tyvärr fastnade inte Willengåon bild idag men för att inte han ska bli sur tar jag med ett från gårdagens skogspromenad.
Winston.










Winston




















6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skådar mitt norra öga!!
Har ni skaffat ett till djur, räcker det inte med 4 hundar och en kanin (ja och flugor då förstås om man ska räkna dom)Vi misstänkte att det var nåt i görningen där i Kovland..men håll den långt från Jack-Babsan Berglund för annars är det kört.Hälsn från Greta som trodde det var hennes tur att komma till Korvettvägen......

Anonym sa...

avundsjuka är inte glädsamt!! Bara för att Rosie vart BIS (Bäst in stia) igår så innebär det inte att Greta inte ska bli Alnöbo! Det ni inte vet är att på Korvettvägen 30b håller ett residens på att byggas till allas vår drottning och ledstjärna GRETA.

Anonym sa...

Grattis själva, grabbar! Och Rosie! Nu kanske du inte är den största stjärnan längre Winston. Att vinna Bäst in Stia är en mycket hedervärd vinst!

Om min matte inte köper en Rosiekopia till mig nästa helg så lämnas härmed en skriftlig ansökan om vårdnaden av Rosie. Jag är en skötsam kille som hjälper till med diverse hushållssysslor och endast dricker vatten ;)

Och just det. Jag har en väldigt mysig roooosa fäll!

Anonym sa...

Varning!
Det finns dom som sett en galen kvinna ligga på eran gräsmatta i spöregnet och fotat en rosa leksaksgris med utställningskoppel på.Man vet aldrig vad det finns för tok som går lös.

Anonym sa...

Mayday,mayday ! Kevin håll mig i tassen nu har dårarna flyttat från cetrala Sundsvall till Ankarsvik.
Psykvården har totalt flippat ur!
Galna kvinnor är inte att leka med!
Och vart har grisen tagit vägen? H J Ä L P !!
Winston "scary" Ingelsson

Anonym sa...

Med en sån här lustig blogg behöver man ingen tv... ;)