måndag 17 september 2007

En resa till gnällbältet.

Igår hände något nästan obegripligt konstigt i mitt liv. Om jag ska ta det från början så väcktes jag vid 03 för att stressas halvt ihjäl av matte och lillmatte.
Väl ute i bilen försökte jag somna om för en liten sötnos som jag behöver minsann sin skönhetssömn. Men vad tror ni hände? Efter ca 15 minuter väcktes jag igen för då var vi minsann hemma hos min andra matte och där var det livat klockan 04 på morgonen. Herregud, ring socialen, hon har ju minderåriga barn! Nu skulle vi samåka någonstans. Nu har miljötänkandet spårat ur helt. Trängas mitt i natten ! Usch!
Döm av min förvåning så är hennes stora bil full med hundar. Var skulle jag få plats? Med var Tova, Greta, Märta och Jack. Tack och lov var Madde också där för henne gillar jag skarpt.
Lite sur placerades jag i allafall i en alldeles egen bur och iväg det bar.
Knappt hade jag somnat om när vi stannade igen och då hände det! Äntligen vart mitt liv värt att leva! Max, ni vet min bästaste bästis Max, satt in nosen och skulle åka med. Jubel och visslingar! Åh, vad glad jag vart.
Nu fick vi också klart för oss att vi skulle till Dingtuna utanför Västerås på SSRKs utställning.
Lyckliga slumrade vi om.
När vi kom fram så var det lite snärjigt med att hinna in med valparna. Efter några konstiga valpsvängar runt i ringen så stod det klart; Cloette´s kennel tog storslam . Jack vart BIR och Märta vart BIM. Mest glad vart jag för att Jack äntligen fick en rosa rosett. Han är för söt Jack.
Jack avrundade sedan dagen med att bli BIS 3 valp. Oj, vad stolta vi var!
Nu var det då äntligen dags för stjärnan, dvs jag, att göra entre i junirklassen. Jag var som vanligt alldeles fantastisk men det var då det hände! Det var då det gick upp för mig varför delar av Mälardalen, kallas gnällbältet.
Domaren, kari Haave, började att kritisera mig och gav mig en 2a! Oerhört fräckt. Läs vad hon skrev och häpnas; Kort kompakt hane, Välskuret huvud. Bra benstomme, kunde ha bättre utvecklad bröstkorg. Kortoch rak överarm. Något knappa vinklar bak. Kort kors. mycket höga frambens rörelser ännu. Behöver tid att utvecklas färdigt och samla sig.
Jag känner inte alls igen mig och det gjorde inte så många andra heller. Sur var ordet sa Bull!
Nu är jag ju inte speciellt långsur, jag säger som August Strindberg; det är synd om mäniskorna , de begriper inte bättre! Klok man den där Strindberg!
Nu intog mina snygga kompisar arena. Max vart andra bästa hane i öppen klassen , Greta vart lite mobbad för sina former men vart ändå 3 i öppen klassen . Tova, hon slog till med BIR.
Sedan hem det bar och trots att jag var lite deppig hjälpte jag matte att packa upp tältet för tork i garaget ........ ( vi vart vänner innan vi somnade iallafall :- ) )

Voff från Winston

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj!
Stackars dej Winston,men det är bara att komma igen.
Du får samla krafter och ladda för Wången, då ska vi ha lattjo.
Rosie

Anonym sa...

Tjena!
Det är tur att en kille som du aldrig ger upp! ;) Hoppas vi ses snart igen!
Kram, Jack

Anonym sa...

Springerälskare i alla länder förena eder i kampen mot 2or!! Det värmer dock ett tillstukat litet, nåja ganska stort, Winston hjärta att mina vänner står bakom mig denna svåra stund.
För som matte sa när jag fick nattepussen; det är inte mig det är fel på.... Fast det visste jag ju hela tiden.
Kramisar från Winston

Anonym sa...

HejåHå!
Strunta i vad dom i Gnällbälte tycker, jag tycker i allafall att Du Winston är den vackraste fyrbenta
grabb jag vet! Och sen säger jag bara det DINGtuna ja det säger väl allt.

Kramar från Moster i Gävle

Anonym sa...

Hej Winnie,
Hoppas att den där domaren läser annons från Specsavers... han behöver ju nya glasögon...!!! Hur KUNDE han !!!! Missa en sån lysande stjärna som du????Hmpf!!!
Men det är ju bara att ta nya tag och komma igen. Jag vet att du kan.
För mig är du dock alltid en klart lysande stjärna!
Kramis från Moster A

Anonym sa...

Här var det stendött!!
Men efter kommande helgen hoppas vi på glada uppdateringar.Greta med flock.