tisdag 7 augusti 2007

Utställningsresultat SKK Int Svenstavik 2007-08-05

Hej igen!
Nu har jag gjort premiär i juniorklass och det med buller och bång! Jag vann min klass och fick Ck. I "bäste hanhundsklass" hade jag inte mycket att hämta men förtusan jag är en "coming man". Domare var Yvonne Mentjes från Sydafrika och jag fick följande kritik ; 9 month lovely young dog. Very correct head and express. Could perhaps carry a little more bone. lovely over all type and propport. His moves ments very typical and sound.
Själv förstår jag inte så mycket engelska men matte är nöjd och är hon nöjd är jag nöjd ....
Livet är bra enkelt trots allt !
Nu tar jag lite ledigt och laddar för Högbo första helgen i september.
Förresten ledigt och ledigt, mattes valp Wille 4 månader, som normalt bor hos min gammelmatte i stan, är här på besök några dagar, så nu är det full rulle.
Som "storebror" har man ju mycket att lära ut. Hur många varv man hinner runt kaninhägnet t ex innan matte vrålar. Eftersom jag också vill hedra Carl von Linnés minne så har jag fullt bestyr med alla fjärillar som ska fångas och inspekteras och för all del även andra små och stora insekter. Hjälpa matte med att gallra i rabatterna tar också sin tid men bra blir det, i alla fall luftigt.
Ha det så bra!

Winston

5 kommentarer:

Björkullen's Silver Kelly sa...

Ja du verkar vara en duktig hund,kan du måla också?
Kom i såfall till Baldershovsväen 16, det finns en del arbete där, Jack och Märta har säkert en del att lära, Greta är mer inne i grävbranschen och det gillas INTE

Anonym sa...

Klart jag kan måla! Jag kan allt!
Hälsar Winston

Anonym sa...

Grattis Winston! :)

Och du, ta det lite lugnt med kaninstackarn va? Men hon är väl van vid det här laget... :P

Målning. Ja tack! Gärna tapetsering också... Vad tar du i timmen?

Hörs och ses!
Kram Madde

Anonym sa...

Hej Madde!
Klart jag hjälper en vän som du med lite målning och tapetsering.
Du får det till kompis pris; 3 märgben och ett grisöra.
Vad det gäller Stina,mattes kanin, så är hon lika busig som jag. Vi har jättekul men hon gillar inte Wille( och vem gör det?). När han kommer nära hägnet så stampar hon ilsket för hon tycker inte han ska vara där.Kevin,Douglas och jag har däremot jättekul med henne och vi får varsin puss varje morgon när vi tittar till henne. Det är kärlek det!
Slick från Winston

Anonym sa...

Hej Winston!
Grattis till ditt fina resultat i svenstavik!!!
Du verkar vara en duktig hund som hinner med det mesta.
Hälsar Stella!