onsdag 13 maj 2009

Det är för få tisdagar

Det finns alltid två sidor av ett mynt, läs människa Ta bara min matte som ett exempel, jag vet att hon av många anses vara en liten strukturfascist när hon som bäst håller på med sitt tråkjobb. Men när det gäller det viktigaste i hennes liv, dvs mig Winston, då minsann är det inte så himla noga med planeringen utan det mesta tar hon på volley. Snacka om dubbelnatur, det kan aldrig vara nyttigt!
Det finns massor av exempel men ta nu det senaste. Nu har ju alla aktiviteter töat fram. Det är massor med kul som jag vill göra och helst då tillsammans med matte. Det började ju bra härom dagen när jag såg att hon var och rotade i vår djurkyrkogård ( frysen med vilt/klövar/blod). Aha, tänkte jag nu händer det grejor. Tassarna i startblocken, här gäller det att vara med!! Men jag tror aldrig jag blivit så besviken som när en vilt främmande bil svängde in på vår gård, en sådan där Jeep som hämtad ur filmen Jägarna.... usch! Ur klev en kille tillsammans med en stor grå varelse,läs gråhundshanne, som tydligen var en duktig jakthund som nu skulle träna viltspår med min matte. Vadå duktig??!! Är inte jag det då?? Nu vart jag sur.
Tisdag morgon. En ny dag med nya utmaningar. Det började lite sådär när jag under min skogspromenad hittade ett skelett av ett rådjur. En hemsk tanke slog mig att det kan ha fallit offer för mina tuffa träningsprogram för rådjuren, men matte lugnade mig och sa att det var lodjuren som slagit det. SKÖNT för slåss gör jag aldrig.
Fram på eftermiddagen vart det lite liv och rörelse för helt plötsligt gick det upp för mig att matte skulle ha uppstart på en lydnadskursSSRK samtidigt som Emelie skulle gå utställnings-och trimmkurs. Hur hade nu strukturfascisten tänkt sig att det skulle funka? Så att jag hann vara med på båda menar jag? Givetvis gick det inte att kombinera och jag fick följa med Emelie på utställningskurs. Alldeles som jag skulle behöva det?!. Men man fick ju glänsa lite och domare för dagen var Annelie Danielsson och henne kan man lita på. Givetvis vann jag öppenklassen och kom andra ( konstigt... )bästa hanhund men det var med den underligaste kritik jag någonsin fått ; därför att jag använt honom i avel...... samma var det, och kul var DET....., jag gillar Annelie och jag är bättre på att vara snygg än vara lydig.
Woff ifrån Winston

Inga kommentarer: