lördag 9 maj 2009

Har ni längtat??

jag förstod nästan det för nu är det länge sedan jag tog mig tid att skriva ner några rader.
Jag har nämligen haft fullt upp med min nya karriär. Nu ska ni inte tro att jag gett upp min utställningskarriär utan det handlar mer om att utveckla mina andra goda egenskaper och kanske på sikt även ha dessa som professionell sysselsättning.
Nu kanske ni undrar vilken av alla mina egenskaper det handlar om för det finns ju en stor brunn av goda egenskaper att ösa ur. Men det jag själv tänker satsa på det är min unika förmåga att få både djur och människor att röra på sig så jag kommer alltså att satsa på att bli personlig tränare, en PT kort och gott. Det är ju lite inne nu för hundar att arbeta. Ledarhundar, polishundar osv har ju funnits länge men nu är det ju dags för oss andra att bidra såsom assistanshundar och allt vad det heter. Så som den ansvarsfulle springerkille jag är så satsar jag som sagt på att bli en diplomerad PT.
Som referenser kan jag lämna Stina, vår kanin som är i ständig toppform tack vare min genomtänkta träning, Douglas har tappat åtskilliga kilon sedan jag tog över ansvaret för hans fysiska träning, alla rådjur och rävar i vår skog som skulle kunna vinna vilka priser som helst vad det gäller acceleration och uthållighet är ytterligare en guldstjärna att skryta med. Micke, en rävhane i sina bästa år, är föresten uttagen till Vild OS nästa år i terränglöpning, givetvis är det tack vare min varierande träning över kalhyggen och myrar som gjort honom så otroligt bra. Egentligen har jag väl bara ett misslyckande i min CV och det är väl matte.......... fast även hon kan komma upp i otroliga hastigheter när hon är arg så vad gäller henne får man liksom ha ett mer individanpassat träningsprogram med lite små irritationsmoment inlagda och kanske även lite mer långsiktiga för ännu har inga synliga fysiska förbättringar kunna konstateras.
Men det är ju just min bredd såsom PT som gör att jag kommer att lyckas även med den karriären. Jag är ju som ni vet helt fantastisk.

Woff ifrån Winston

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här blir man alltid på gott humör när man tittar in... :) //Madde

Winston sa...

Tjena Madde!
Ja, vi är allt några små glädjespridare både du och jag!
Woff ifrån PT Winston