söndag 16 maj 2010

Grattis Simpson !!.

Titta vilken snygging!! Man skulle nästan tro att han är släkt med mig.... och det är han ju, det är ju min vackre son Simpson. Han har varit på utställning i Timrå. Det var Timrå Brukshundklubb som hade en inoff utställning där Simpson slutade som BIM endast slagen av sin flocksyster Assi som till slut tog hem hela rasket och vart BIS 1. Jättegrattis till er alla.
Simpson fick följande kritik ; “Kraftfull junior hane. Mycket goda proportioner. Vackert huvud. Kraftfullt nosparti. Välansatta öron. Bra ögonfärg. Torr och bra hals. Stark rygg. Något slutt kors. Bra svans. Välutvecklad bröstkorg. Kraftfulla lår. Bra vinklad runt om. Rör sig med mycket drive i steget. Parallella bakben rörelser. Mycket välbalanserad helhet. Välvisad.”
Domare för dagen var Ulla Henriksson och det var minsann en kvinna med smak för det goda!
Tassa gärna in på Assi och Simpsons blogg och läs mer http://assi.blogit.fi/.

Intet öga torrt på Winston den fantastiske.

2 kommentarer:

Simpson sa...

Hello Daddy!

Tack för grattisarna. Det var kul för Assi att vinna äntligen. Men nu börjar hon vara lite jobbig... Hon tror att hon är en drottning och påminner mig hela tiden att hon är den vackraste av familjen. Jag vet såklart att det är JAG som är familjens snygging. Sen är det matte och husse som tror likadant om sig själv... Men jag vet sanningen. Det är bara att visa mig i nästa utställningen så är allt som vanligt igen. Jag är snyggast, kan hoppa högst och springa snabbast. Okey, måste väl erkänna att Assi är fortfarande bättre att stoppa flera kottar i munnen samtidigt men det ska jag träna på!

Ha det så bra min kära pappa! Hoppas vi syns snart!
/Snygg Simpson

Anonym sa...

Grattis till BIR och övriga kanon resultat i helgen, det var inte illa! Gänget på kennel Cloette's