måndag 8 juni 2009

En helg i rosa tecken.

Hallå Winston lovers.
I helgen har jag verkligen gett järnet. Jag har varit på dubbelutställning. Jag gick ut stenhårt på lördag med utställning i Ramvik där SSRK Härnösand stod som arrangör.
Putsad och fixad skulle jag nu visas av min bakdelsmatte och det var lite extra spännande med någon annan i snöret. Man måste ju sprida ynnesten att få visa någonting så fantastiskt som jag.... Annars var själva laguppställningen precis som vanligt. Det börjar nästan likna vissa av våra landslag. Vem minns inte "Bengan Boys" som sopade banan med alla andra handbollslandslag..... Hursom helst så tror jag på någonting som heter konituetet.... ,kontinuitet ska det nog vara, men man ska inte märka på ord. Det känns skönt att omges av goda vänner som Ulrika, Mona, Big Brazzels gäng, Annelie och inte att förglömma Gunilla m.fl. Roligt har vi iallafall.
Domare för dagen vår en kvinna ifrån vårt östra grannland vid namn Raija Tammelin som det visade sig vara en kvinna med smak för kvalité. Jag vart 2 i öppenklassen med CK efter min kompis Hugo och vart sedan 3 i bäste hane. Tråkigt nog en placering efter certet men vet ni vad... Hugo min kompis tog det och vi skickar ett jättegrattis. När jag nu inte vann själv så vill jag givetvis att mina kompisar får vinna.
Min kritik för dagen vart följande; Mycket god typ, Bra proportioner, Bra skalle och uttryck. Nospartiet kunde vara längre och mer utfyllt.Vacker överlinje. Tillräcklig kropp Tillräcklig benstomme. Välvinklad bak. Något kort överarm. Rör sig mycket bra från sidan. Något lösa armbågar fram. Något ostabil bak. Utmärkt päls och mycket trevligt temperament.
Det var väl helt ok tycker jag .
Innan jag avslutar Ramviksejouren så vill jag bara gratulera Gunilla med Molly som gick och blev champion. Mega grattis.
Hem och sova och sedan var det dags för hemmautställning i Ånäsparken, Sundsvall.
Där körde vi en favorit i repris och Lotta visade mig även denna dag med den äran, hon är otroligt duktig men säg det inte till henne då kanske hon blir kaxig.... Tja, ni förstår väl att hon egentligen tjatade och fjäskade med mig........ Domare här var Bertil Lundgren och han har jag heller inte visat upp mig för tidigare så det var lite spännande.
Sammanfattningsvis kan man säga att det vart en repris ifrån lördagen. 2 i öppenklassen och 3 i bhkl med CK. En placering efter certet.... attans men vi kommer igen.
Söndagens kritik vart; Utmärkt typ. Bra storlek och proportioner. Välmejslat maskulint huvud med bra stop och nosparti. Lite löst hals skinn. Bra hals och skuldra.Rak överarm. Bra bröstkorg och länd. Stram topline. Välvinklad bak och rör sig med bra resning,steglängd och drive. Lite yvig fram. Bra benstomme och päls.
Ja, nu är det måndag igen och nu laddar vi inför helgens dubbelutställning i Vännäs.
Woff ifrån Winston den fantastiske

Inga kommentarer: