måndag 15 juni 2009

Jag har varit på turné


Hallå Winston lovers!
Nu har jag nästan torkat upp efter helgens dubbelutställning i Vännäs. Datorer är ju känsliga saker som inte tål väta så jag har inte kunnat närma mig den förrän nu.
Det har varit en jobbig vecka för mig. Emelie gick ur 9an i fredags och det var inte så lite som skulle fixas och grejas med. Det var nästan så att jag kom i andra hand under några dagar.
Efter en del uppvaktning så försvann Emelie ut med kompisarna och dök inte upp i hemmet förrän mitt i natten. Ingen respekt alls för min skönhets sömn. Vi skulle ju upp vid 3 tiden....
Hursom helst så styrde vi kosan norrut mot Vännäs otroligt tidigt på lördag morgon alt natt.
Väl framme i Vännäs och deras Internationella Utställning så dök även mina kompisar Ulrika och Hugo upp men de hade fått förstärkning i sin flock av en 116 cm lång Casper.... en otroligt kul liten killesom visade sig vara Ulrikas son, det har hon aldrig sagt till mig förut. Jag fick ju nästan konkurrens om uppmärksamheten. Skärpning Ulrika!
Efter idogt ledande så hittade vi en tältplats på området och det var nästan det svåraste båda dagarna. Det var vansinnigt mycket folk, hundar och tält. ca 2 500 hundar per dag.
Domare på lördag var en norsk gutt vid namn Frank Christiansen. Jag som är halvnorsk trodde detta skulle vara en fördel men så var det inte. Han gav mig en slät 1a och jag vart 3a i konkurrensen. Jag fick följande kritik ; Mycket god typ. Vackert huvud. Flata fina kinder Elegant hals. Utmärkt kroppslängd. Djup välutvecklad bröstkorg. Normalt vinklade ben. Vacker profil .Bra päls. Stabila rörelser. Utmärkt temperament.
Så tyckte han och är det inte likt så säg :-).
På söndag morgon vaknade matte som vanligt jättetidigt och släpade mig runt på en promenad i björkarnas stad Umeå. Det gillade jag , det fanns träd överallt att vattna. Matte tvår sina händer och grymtar något om gul päls och jag vet inte vad........
En ny dag på utställning och nya insatser. Dagen till ära bjöd Vännäs på totalt skyfall i stort sett hela dagen. Allt var blött och även om jag var i vårt tält i bur med tassarna på täcket så vart jag mer likt ett träsktroll än en hund efter några minuter ute i ringen- what ever- det gjorde ju alla andra också.
Dagens domare var ifrån Kroatien och han var en man med högt tempo. Det gick i en rasande fart och det visade sig att han hade sinne för kvalitet. Jag vann klassen med ck och Hugo vart 2a även han med ck alla andra åkte ut med 2 or. De är sympatiska de där kroaterna. Förresten för er som vågar ställa för honom så heter han Zlatko Kraljic. Jag är osäker på vad som är för och efternamn men han bryr sig nog inte...
Så här tyckte han om mig ; Excellent type. Good builded dog. Strong correct head. Straight back. Good moving. Några få ord men ack så beskrivande av min skönhet......
I bästa hane slutade jag min vana trogen en placering bakom certet, igår vart det på 4e plats. Men jag kommer som ni vet alltid tillbaka. Hur skulle världen se ut om inte jag , Winston den fantastiske, förgyllde den?
Woff ifrån en nästan torr Winston.

2 kommentarer:

Cayenne sa...

Kramar till, WINSTON DEN FANTASTISKE. Snart siter sista certet...fattar inte vad det är med domarna som inte ser att du passar bäst längst frami ledet. Du är ju bara så himla snygg :)

Katarina och Andrea sa...

Grattis till fina utställningsresultat de senaste helgerna. Vi önskar er en härlig midsommarhelg, många hälsningar Katarina och Andrea