tisdag 30 juni 2009

Trondheim

Hej alla Winston lovers. Nu äntligen har jag tid att berätta lite om mitt senaste äventyr.
Vi har ju varit i Trondheim på tvådagarsutställning. På lördag var det Norsk Spaniel Klubb och på söndag Norsk Kennelklubb som stod som arrangör.
Vi, dvs jag , matte, Emelie, Lotta och Annelie med totalt 6 andra hundkompisar stuvade in oss i bilen på fredag eftermiddag och iväg västerut det bar. Helt otroligt hittade vi direkt och väl framme sen fredag kväll visade det sig att vi INTE skulle få de stugor vi bokat utan någonting som mer påminde om lekstugor.... efter ytterligare en del negativa överraskningar så säger jag bara en sak, det var tur att receptionen stängde 23.00 och att nattvakten inte var på plats när matte var på krigsstigen. Undrar just hur lång livstids straffen är i Norge? Har min matte fått tag på någon ansvarig sent fredag kväll så har hon nog bott kvar i Norge många år i ett litet rum med spröjsade fönster med mat och logi betalt......
Lördag morgon, nya tag efter en sömnlös natt..... nja, jag och Max sov som de oskyldiga barn vi är men tvåbeningarna var lite bleka efter en sömnlös natt. Tur att det inte var de som skulle bedömmas. Domare för dagen var Kari Granaas Hansen och hon gillade mig och jag slutade som 2a i Ökl med Ck. Tyvärr oplacerad i Bhkl. Jag fick följande kritik ; Trevlig hanne. Vakkert hode og uttryck. Gode prop. Norm vinklar. Tilstr kropp. Bra benstomme. Utm bevegelse mönster. Trevlig! Inte så tokigt tycker jag .
Nu var det ju inte bara mig det gick bra för på lördag. Mer om det kan ni läsa på kennel Cloette´s respektive kennel Searoads hemsidor. En bra dag för hela gänget.
Väl åter på campingen så luftade matte sina känslor i receptionen och vi fick både den stuga vi skulle ha haft och en del kompensation. Usch hur arg hon kan bli. Tur man är mattes bäbis.
Efter en jättemysig kväll men grillning och bus med Max min kompis så somnade vi som de oskyldiga barn vi är.
Söndag morgon, ny dag och nya insatser i den tropiska hetta som präglat Trondheim dessa dagar. Nu var det Norsk Kennelklubb som stod för arrangemanget. Vi hittade otroligt nog direkt även denna gång. Men skam vore det väl annars, Lotta har ju investerat i en GPS samt att Annelie visade sig ha en naturbegåvning vad gäller att hitta. Gpsen upprepade hela tiden "Observera" ( det säger det när man kör över tillåten hastighet) och Annelie hon höll sig till " följ vattnet". Med denna kombination hittade vi busenkelt hela tiden. Lite konstigt med tanke på Norges typografi..... mest berg och tunnlar..... :-).
Det var egentligen samma hundar båda dagarna, strax under 60 stycken . Domare på söndag var en man vid namn Wim Wellens och han gillade mig. Jag slog till och vann Öppenklassen med Ck men vart innan det var klart oplacerad i Bhkl. Där min mormor Vanja slog till och vann med deras unghund Apollo följd av 3 championhanar. Cést la vie. Så här tyckte min kompis Wim om mig ; Don´t like te shaved ears. Excellent dog. Nice ears. Excellent head. Paralell lines. Very soft type. Expr. salesbitt(?). Correct quarters. Ribbs&forschest. Strong bones & feets. Silky Coat. Correct movement &drive.
Sammantaget en trevlig helg även om det har kunnat varit ännu trevligare.... :-)
Voff ifrån Winston den fantastiske.

Inga kommentarer: