söndag 4 november 2007

Ja, må jag leva.....Ja, må jag leva




ute i hundra de år......


För er som eventuellt missat det så var det en stor dag i fredags den andra november. Jag fyllde nämligen år för första gången i mitt liv.


Nu lämnar jag månadstalen och räknar år.... Winston 1 år..... smaka på den gobiten ......


På tal om gobitar så bakade Emelie en stor smaskig tårta på min stora dag och den var jättegod förutom några äckliga röda saker som de kallade jordgubbar. Dem överlät jag generöst till Douglas. Han äter precis allt och jag säger bara det... det syns! Matte för en ständig kamp som går ut på att hålla vikten på honom och Douglas för en lika enveten kamp att hålla vikten uppe...




Två paket fick jag. Lite snålt kan man tycka men glad vart jag ändå. Småttingar i min ålder, 1 år, brukar vara mest road av inslagspapperet och jag är inget undantag. Jag gick in för paket öppnandet med liv och lust. När köket såg ut som ett confettilandskap lät jag Kevin och Douglas leka med mina nya saker. Det borde jag inte ha gjort för det tog ca 15 sekunder för Kevin att förstöra min nya boll. Då ryckte matte in och räddade den andra pipleksaken ifrån Douglas .


De grabbarna bjuder jag aldrig mera på kalas!


Wille kom också på min stora dag och han är ialla fall en kille jag kan bestämma över så han gillar jag skarpt.


Igår på lördag var det som vanligt tidig uppstigning. Jag fattar inte varför vi ska engagera oss i allt. Är det inte utställningar så är det spårträning eller fjantiga stadsvandringar. Ja, Herregud det tar liksom aldrig slut. Vad är det för fel på att bara vara hemma och busa med mina kompisar? Och i går slog matte nästan alla rekord. Nu var det hundsim! Ja, ni hörde rätt. Nu var hela Willes valpkurs på hundsim. Jag har varit där ganska ofta förut med Douglas men nu slängde matte i mig och tvingade mig att simma i en fånig flytväst. Jag säger bara det simma ska man göra i havet inte i en pool. Fast som vanligt klarade jag det med glans. Det är så konstigt med mig, jag kan allting bäst !




På tal om bad. Nästa helg ska jag och Wille på utställning i Ö-vik så då ska det väl badas, fönas och fixas igen. Men jag får väl stå ut för jag tycker ju faktiskt om att visa upp mig.


Sedan är det bara en vecka kvar till vi ska ut på en lite längre turné . Då bär det av till Jämtland och 2 dagars utställning i Wången. Då blir det livat. Det är hela det vanliga gänget på 7 personer och en massa hundar som ska åka. Hur kul som helst!!


Voff från Winston






3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompis! Grattis i efterskott! :) Skönt att våra mattar låtit oss börja blogga igen! Hörde om skottlossningen, vad det nu är... Men hemskt låter det. De där rådjuren du snackade om har jag bara känt lukten av men det verkar väldigt intressant. Wången blir kalaskuuuul! :D Längtar jag med. Bara en massa polare och mattarna blir på gott humör :) Ja, min matte är för det mesta på gott humör, men idag lyckades jag hoppa omkull vattenskålen igen vilket inte var så populärt... Puss och slick på dig! //Babsan. Ps. Jag har numera ett rött retriverkoppel eftersom matte1 och matte2 lyckades tappa mitt gröna på väg till Boden. Det tackar jag för ;)

Anonym sa...

Jack,jag tackar så himla mycket.
Nu är det du som fyller nästa gång även om det är ett tag till dess.
Tur att du fyller en vecka före Wille den odräglige. Många kalas blir det!
Vilken tur då fått nytt koppel. Rött är sött!
Bamsepussar från Winston 1 år

Anonym sa...

Stora grattiskramen till stora GRABBEN!!
Tyvärr hade jag ju inte möjlighet att besöka dig på den stora dagen. Men jag tittar nog förbi ngn kväll framöver...

Kramen från Moster A