måndag 12 november 2007

Team Work..




Godmorgon alla nyfikna... för nu undrar väl ni hur det gick i helgen,eller hur?


Så mycket kan jag i allafall säga att nu har jag och Wille börjat att bli självförsörjande. Inte illa för killar i 1 års åldern!
Som ni kanske minns så skulle vi till Ö-vik och SSRK InOff utställning. Själva utställningen var på söndag men vi for redan på lördag för matte hade en del pyssel att göra i vår sommarstuga i det vackra Ådalen. Fast helgens väder var minsann inte så vackert. Det vräkte ner snö och det var skönt när vi checkade in på Scandic Hotel i Övik. För övrigt det första hotel jag varit på som satt in en skål med Frolic till sina prominenta gäster!
Efter en rejäl promenad och en massa bus uppe på det klassiska Skyttis fritidsområde så var det dags för både skönhetsvård och skönhetssömn.
Söndag morgon och nu var det dags. Det var ganska många hundar och många trevliga människor
Först in var Wille. Maria Hansson, dagens domare, fattade direkt tycke för honom och matte höll på att svimma när han vann Valp 2 med Hp. Man kan undra varför för Wille är ju en fin
kille. Sedan av bara farten slog han till med BIR valp , BIG valp och håll i er han vart BIS R.
Vår lille Wille vart placerad i BIS finalen!! Och många hundar var det!! BIS domare var Susanne Nilsson.
Wille fick följande kritik ; Maskulin hanvalp med härligt uttryck och typisk spanielattityd.
Välutvecklad kropp för ålder, dock något instabil i sin rygg i rörelse. Mycket bra bröstkorg. Mycket bra vinklar fram och bak. Korrekt bett. Rör sig med bra påskjut, dock något paddlande- lös fram. MYCKET TREVLIG KILLE!

Efter Willes framgångar så kom ju jag nästan lite i skymundan men både ni och jag vet ju ......
Så när dagen var slut..... efter nästan 8 timmars utställning så stod jag där med följande facit:
Jag vart BIR, BIG1 och sedan slog jag till med en BIS2 placering. Domaren hade svårt att välja mellan mig och en St Bernhard och när hon frågade publiken vilken hon skulle välja vrålade de unisont S P A N I E L N !! Men efter ytterligare en stunds fundering så valde hon, trots att livlinan hjälpt henne, den andre hunden. Jag vart inte speciellt ledsen. BIS2 är baske mig inte dåligt och ska sanningen fram så tror jag domaren hade något gammalt Båtsman komplex. BISdomaren Susanne Nilsson påminde lite om Tjorven :-)
Jag, Winston, fick följande kritik ; Maskulin hane. Utmärkt spaniel uttryck. .
Mycket vacker helhet med välutvecklad kropp. Välvinklad fram och bak. Korrekt bett. Välansade öron. Ryggen rullar något i rörelse. Rör sig bra fram. Något inåt tåad bak. Mycket härlig välvårdad päls. Välvisad

Vilken underbar dag! Emelie var jätteduktig och visade oss båda med den äran.
Massor av fina rosetter och mat i stora lass och en hel del andra fina presenter fick vi med oss hem.
Och tur var det att humöret var på topp, för på hemvägen i snökaoset, så hamnade vi i en trafikolycka och vi stod absolut helt stilla i över en timme och sedan fick vi köra bakom plogbilar som körde 40 km/h i 3 mil........ Ja, vad fanns att göra? Sova så klart och drömma vackra drömmar om rosetter, läckra brudar och matte !!


Woff från Winston ( och Wille).








5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Grattis till storslam i Ö-vik!!
Alla kompisarna på Baldershovsvägen hurrar!

Anonym sa...

Hallå grabbar! Vad kul att det gick så bra för er! Grattis! :D Jack är minsann avis på era rosa rosetter... Vi ses till helgen! Kramar

Anonym sa...

Hallo friends!
Man tackar och bugar. Nu har uppladdning börjat inför Wången.
Då hoppas vi på många rosa rosetter till dig Jack.
Rosie är tyvärr lite krasslig och kan nog inte följa med så du får hålla till godo med oss.
Kram från grabbarna W som i winnare i Ankarsvik

Anonym sa...

hejsan! har just läst dion blogg om utst i nov i övik där en st bernhard vart BIS..och att domaren "hade något gammalt Båtsman komplex"..Skulle inte den hunden vara en värdig bis menar du då eller???

MVH Ägaren till St bernhardstiken!

Anonym sa...

Hej Erica .
I min blogg skriver jag med glimten i ögat och utifrån ett väldigt egoperspektiv. Inte på något vis illa menat mot någon och det är upp till betraktaren att endera skratta eller reta sig på det som skrivs av en väldigt egensinnig springer kille som anser sig vara både vackrast och bäst.
Hälsar
Winston