lördag 24 november 2007

Med flaggan i topp!


Nu har ni kanske undrat varför jag inte berättat hur det gick i Wången? Vissa kanske lekte med tanken att det kanske inte gått så bra men tji fick ni. Det är inte därför jag inte orkat skriva utan det har faktiskt tagit en hel vecka för att återhämta sig efter den resan.... mer säger jag inte. Det brukar sällan vara några stillsamma resor som vårt "gäng" ger sig ut på och denna gång var heller inget undantag. 7 personer och 11 hundar och compact living, det tär på en sådan liten kille som mig.

Vore det inte för att det är så himla kul på själva utställningarna så skulle jag inte åkt med alls. Våga vägra helt enkelt men å andra sidan kan man ju missa en hel del då. Man får liksom nog av förvirrade människor. Tur att Jack var med så man hade någon att snacka, läs busa, med!Det var ju som ni säkert vet en två dagars utställning och på lördagen var den en domare som jag aldrig träffat förut, hon hette Pia Razera-Brulin och det visade sig vara en domare som begrep sig på min storhet. Undrar om hon är släkt med min moster Pia?
Jag fick följande kritik ; Välutvecklad juniorhane av utmärkt typ. Trevligt huvud, Väl mycket halskinn. Bra hals och överlinje. Bra vinklar fram och bak. Utmärkta ben och tassar. Fina proportioner. Härliga rörelser. Tilltalande.

Bra va! Med den kritiken fick jag ytterligare ett CK och vart återigen placerad i bäste hanhund, denna gång som reserv. Jättekul för många fina hundar var det.Jack vart lite avundsjuk för att jag fick en till rosa rosett men han fick ju alldeles egna fina rosetter så jag funderar på om vi ska byta.
Jämtländska vägar är minsann inte speciellt gästvänliga. Blankis,mörker och snö är ingen trevlig kombination alls! Som tur är har min matte en bil som tydligen är bra på is och vinterväg.Vi var de enda som tog oss upp till vår logi. Usch vad otäckt det var när traktor och grejor skulle hjälpa min andra matte Lotta samt Katarina,Madde,Jossan och Lotta upp i den kuperade kostig som de kallade väg. Dit åker jag aldrig igen. Vad är det för fel på hotell i Östersund?? Där ska i allafall jag bo om jag ska till Wången något mer. Jag är stamgäst på SAS Radison i Östersund och där blir jag alltid väl omhändertagen. Alltid får jag någon gobit när jag passerar lobbyn och lobbybaren. Matte brukar mest ta något att dricka.... :-)
På söndag var vi åter tillbaka i ridhuset efter ännu en vådlig bilresa i de jämtländska obyggderna.Då skulle en engelsk gentleman, en riktig Prins Charles look a like, dömma. Han hette John Thirwell. Helt klart var jag inte hans typ och jag fick en slät etta. Han ville ha den mer klassisika lite grövre typen så det var synd vi inte tog med min gigantiska brorsa Douglas :-).

Här är söndagens kritik; pleasing type, good headshape. A little to round in eye. Pleasing neck and shoulder. Good bone. A little overangulated in hindquarters wich effects his topline and hind movement.

Totalt sett är jag jättenöjd med helgen. Jack och de andra hundarna gick det också väldigt bra för och bäst av alla gick det för min mamma Elin som fick ett cert och vart nu även Svensk utställningschampion. Hon bor ju i norge och är sedan tidigare norsk champion. Jättekul!
Nu tar jag en paus i från vänstervarven till stora Stockholm.

Voff från Winston



5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjohooooo! Här har det minsann hänt grejor medan man varit borta! :) Vilket fint kort! Stiligt som bara den!
Matte är ganska trött idag efter Norgeresan och jag är lite slö jag med. Har tillbringat två dagar hos moster Selma på lekläger. Lycko dig som alltid har hundkompisar hemma... ;) Hoppas vi ses snart igen! Puss och kram från Jack

Anonym sa...

Hallå där!
Vem kan ha knäppt det fina kortet?
Winstons framdelsägare går en ny vår till mötes som proffsfotofgraf....Greta

Anonym sa...

Hallå däääär! Jag bara måste få avslöja en sak... Häromdagen när vi skulle till Lotta så hade matte bundit fast mig bredvid bilen för hon höll på med att packa någonting i bilen. Sedan packade hon in mig där bak i bilen som vanligt... Jag lade mig till rätta, men helt plötsligt hör jag ett litet desperat rop på Jack och ser matte i backspegeln när jag reser upp huvudet. Jag tror såklart att hon misstänkte att hon hade glömt mig kvar i Härnösand (vilket borde stämma med tanke på att ni också har sett den glömska sidan av min matte), men hon själv hävdar att det var för att hon trodde jag tuggade på nånting, men hallåååå, sånt gör väl inte jag..?!

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År!
önskar Lotta och hundarna på kennel Cloette's

Anonym sa...

Tassar in för att önska GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! Hoppas du får många goda julklappar! :) Matte hälsar också. Kramar och pussar!