söndag 27 juli 2008

Det beror sannolikt på




mitt norska ursprung men jag är en hejjare på att fira. Jag ser alltid en möjlighet till att sätta lite guldkant på tillvaron. Det jobbiga är att ibland är det bara jag som ser anledningarna till själva guldkanten ...... men vaddå .... hur skulle världen se ut om jag , Winston den Excellente, skulle utebli ifrån den grå vardagslunken.... bra trist tycker jag... vem skulle då ta fram guldpenseln?
Hursom helst så i går, lördag, bar det iväg till Gävle för att där sova på hotell inför SSRKs utställning i Högbo på söndag.
Väl framme på lördag kväll så fick jag och Wille busa lite. Både två- och fyrbeningar var ganska trötta eftersom vi nordbor inte är riktigt vana vid 31 graders värme i ett par dagar- puh !
Så efter lite bus med Wille tog vi en promenad i Gävles fina parker och vad tror ni jag fick se??
En fantastisk uppenbarelse som samtidigt var både badkar och dusch. Jag vart helt betagen och måste givetvis prova på detta. Fattar ni, medans jag badade formligen vräkte det ner vatten över mig. Den var hur härligt som helst. Matte var inte lika road när det visade sig att denna skapelse var något de kallade fontän och det var inte tillåtet att bada i dessa. Förresten det tror jag vad jag vill om för jag har sett på Sportnytt när sportdårar badar i något liknande över hela världen så det kan väl inte vara så kinkigt med den saken. Och i så fall får hon väl glädjas åt att Wille ,den fegisen, han satt minsann på grusgången och väntade snällt.
Nu vart väl matte inte gladare över att när vi väl kom upp på hotellrummet så hämnades jag genom att blöt och smutsig hoppa upp i mattes säng så hennes natt vart nog en enda peeling för hela kroppen. Men en gratis kroppspeeling är väl inte fyskam!
Woff ifrån Winston

Inga kommentarer: