söndag 27 juli 2008

Utställning i Högbo













idag har jag varit på utställning i Högbo utanför Sandviken.
Efter en natt i ett vansinnigt varmt hotellrum så var det ganska skönt att i allafall få komma ut även om snudd på 30 graders värme och vindstilla inte heller var så himla läckert så hade vi, Wille och jag, det ganska skönt med burfläktarna igång och speciella kyldukar över oss.
Det var som vanligt många anmälda i min ras, tacka för det så trevliga som vi är, närmare bestämt 72 stycken inkluderat valpar.
Domare denna dag var Margareta Skogsberg.
När det var min tur så slog jag ånyo till och vann unghundsklassen med CK och efter en nervkittlande bhkl så vart jag till sist slagen och slutade på en hedrande 2 plats. Kul som attan även det fast Emelie vart först lite besviken för det hade varit himla kul med ytterligare ett Cert.
Min kritik för dagen vart ; Underbar hane av den rätta modellen.. Härligt huvud och uttryck.Härlig topline. Korrekt vinklad. Härlig benstomme. Mycket bra päls. Rör sig som en springer ska. Härligt temperament. Mycket bra presenterad.
Visst är det kul att min lillmatte får så mycket beröm? Hon är verkligen duktig på att visa mig.
Förresten vet ni vad jag firade med? Rätt gissat ett bad men denna gång i bäcken som rinner i genom Högbo Bruk. Till facto utan dusch men med en lugnare matte! Livet är fullt av kompromisser.
Det vart lite dåligt med foton även denna gång men vi har blivit lovad fler kort av Annelie Danielsson om hon fick något som vart bra så det ser vi framemot.
Woff ifrån Winston



2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS! till jättefin placering i Högbo.Men bäst var väl badet ?
Det tyckte iallafall vi!Kram från Alice ,Molly och Maja

madde sa...

Hallå där!
Grattis till en finfin placering! Bra jobbat! Själva diggar vi fortfarande till KENT-låtarna... Hälsa matte att konserten var fantastisk! :) Kramar// Madde & co!