tisdag 1 juli 2008

Oslo!









I helgen har jag varit på långtur. Ända till Oslo. Vid lunch på lördag packades bilen med 5 hundar varav en amris samt matte, Lotta och Emelie och iväg det bar.

För en gång skull hittade vi direkt och vid 19.30 var vi framme vid vårt "nattläger" i Elverum. Lotta hade fixat en kanonstuga där. Äntligen fick vi sträcka lite på benen och busa lite innan badning- och fönbestyren satte igång. Men en sak är säker, både matte och jag är glada över att jag inte är en Amerikansk cockerspaniel........ ni fattar va ?


Upp vid 04.30 på söndag för sista etappen till Oslo. Raka spåret och snabbt trodde vi när vi skulle följa E6an genom Norge. Men ack vad vi bedrog oss, det var vägarbeten istort sett hela vägen och där det inte var det var kvalitéen på E6an att jämföra med en liten riksväg i Sverige. Inte lägger norskarna några oljepengar på vägar iallafall. Det kanske är därför de är så duktiga på längdskidåkning. Det är troligen det snabbaste sättet att ta sig fram och övning ger ju som bekant färdighet :-).

Väl framme på utställningplatsen så var det väl i stort som i Sverige. Dagen till ära hade vi även en svensk dommare; Ola Eriksson och han gillade mig. Jag vart slutligen 2 i unghundsklassen med CK. Slagen av en halvbror som till facto påminde mycket om mig. Snygg med andra ord. I bästa hane vart jag oplacerad och det var inte så konstigt för det var hur många championhanar som helst.. tyckte iallafall jag.

Min kritik vart; utmärkta proportioner.Välformad skalle.mycket vackert maskulint uttryck. Korrekt ansatta öron. Vacker hals och överlinje.Utmärkta vinklar,ben och tassar. Korrekt bröstkorg.Vacker päls. rör sig med härlig steglängd ifrån sidan.Något trång bak.

Nu hade jag gjort mitt och det var dags för tjejerna och det gick jättebra för Greta och något mindre bra för Tova, men mer om det kan ni läsa på Cloette´s hemsida.

Sammanfattningsvis så var det en bra helg men något fel är det på mina tvåbeningar när de åker 160 mil för en utställning. Nu laddar de för kommande helg och Stockholm men det är ju snudd på nästgårds det... Men å andra sidan har de ju någonting utöver det vanliga att visa upp , dvs lilla mig. Själv tänkte jag passa på att visa er mina brorsor, visst är de fina killar?!


Woff ifrån Winston




















3 kommentarer:

Anonym sa...

Dogge är sötast, hälsar syrran Greta! Kollar man riktigt nog bakom Dogge ser man ju matte Agnetha som brud, hihi!!

Anonym sa...

Jag tycker att en springer såg lite konstig ut, särskild öronen...

Nu är det Stockholm som gäller, och vägarna är förhoppningsvis bättre än i Norge.... Ser fram emot att assistera 1:e materialaren så gott jag kan om inte annat med glada tillrop!
Vi ses på fredag!
Kramar Lotta med flock

Anonym sa...

Hej På Er

Grattis till Winstons fina placering på Världsutställningen !

Kram Gunilla