fredag 19 mars 2010

I morgon är det dags för Högbo.

Jag är ju inte så där jättebra på veckans dagar men det behöver jag heller inte vara för är det någonting som följer ett väldigt inrutat mönster så är det förberedelserna inför mina framträdanden i utställningsringarna. De har inte mycket till fantasi mina mattar.
Det börjar alltid med att Emelie får till uppgift att hålla efter mina vita behäng lite extra, det är ett fasligt badande. Det kan jag väl i och för sig stå ut med men värre är det att mina utflykter på egen hand blir ytterst begränsade. Lite skit har väl ingen dött av eller ??. Fast ska jag vara ärlig så är jag nog familjens lortgris nummer ett. Jag glömmer liksom bort sådana världsligheter som att hålla mig ren när jag har kul. Det verkar ju sitta långt inne med någon Best In Show titel, men en Best In Stia är däremot någonting som inte verkar alltför avlägset ... Men nu åter till förberedelserna, i början på veckan brukar jag grovtrimmas hemma. Sedan fortsätter badande och de strikta förhållningsreglerna några dagar till. Därefter är det bakdelsmatte Lottas tur att ta över för den verkliga finishen. När det är gjort vet jag att det inte är många dagar kvar och troligen bara ett bad.
Nu var jag hos Lotta igår så ikväll fixar de säkert det sista med mig. Ni ska få se att jag har rätt.
De är så förutsägbara de där mäniskorna och mycket kan man säga om mig men förutsägbar är jag inte...... :-) Släpp sargen och våga !!
Woff ifrån Winston den rena

Inga kommentarer: