måndag 15 mars 2010

Jag har varit på Draghunds SM !!

Herregud här gäller det att ligga lågt. Vart är alla springer spaniels ? Det är helt otroligt många stora ganska korthåriga hundar med selar på ? Jag fattar ingenting men de verkar helt klart tycka det vara roligt för det vet inte hur fort de ska komma iväg. Och ni ska se hur deras mattar och hussar ser ut?? Här är det tighta och färgglada kläder ska jag säga. Undrar just hur min matte skulle se ut i sådana kläder.... tja, ett gott skratt förlänger livet .... :-)
Men i vissa fall var de alldeles för avslöjande .... :-). Hur det vart! De har otroligt stora ringar, ca 5 km, att visa upp sig i. Och med snö. Stackars kompisar! De har inga tält heller utan håller till i små, små hus som de kallar vallabodar.

Nu börjar jag fatta hur detta går till. Raskt hittade jag en pulka att åka i. Nu gäller det bara att hitta någon som kan dra mig. Jag får nog satsa på Emelies kompis Emily som var där och och tävlade i juniorklassen. Hon är en stjärna på att åka skidor och hon kan nog använda sin Vorsteh till att dra mig. Han lär knappast märka någon skillnad för han springer som ett tok i spåren och de är tillsammans jätteduktiga. För egen del håller jag mig nog även fortsättningsvis i vänstervarvens förlovade land, eller möjligen i skogen eller på appellplanen. Det där med att dra lämnar jag till Douglas i vår familj. Han kan dra vem och vad som helst hur långt som helst när han väl bestämt sig för det. Han är en vanligtvis en väldigt lat och väldigt snäll hund men också en väldigt, väldigt tjurig hund i sina bästa år och inga kommandon i världen kan få honom att avika ifrån sin tänkta färdväg. Man skulle kunna säga att han är en väldigt målinriktad hund. Matte brukar kalla honom Bulldozern. Undrar varför ?


Woff ifrån Winston den fantastiske


1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hejsan på er!

Klart vi ses i Högbo!! Det ska blir såå kul att se er igen. Det var ju så längesen.

Kram på er alla!
MVH Ture m. familj