fredag 12 mars 2010


Idag startade jag dagen som en hjälte. Imorse, ca 04.30, när jag vaknade ur mitt slumrande paradis - insåg jag att ingen var vaken. Jag väckte genast matte genom att slicka henne i ansiktet och klättra på hennes mage. Hon verkade arg på sig själv för att hon sovit för länge för hon skrek och viftade med armarna. Hennes irritation verkade, för ett ögonblick, nästan vara riktad mot mig, vilket är helfjantigt eftersom det var jag som såg till att hon inte skulle få sparken. Konstigaste grejen dock: Hon åkte inte till jobbet utan satte sig med en balja kaffe och läste alla våra morgontidningar, vi har 3!! Inte klokt alls. Det verkar som om hon gör detta några veckor om året men jag fattar fortfarande inte varför. Matte kallar det semester. Undrar vad det är för någonting? Lite sur är hon fortfarande men tänk va mycket hon redan hunnit med idag. Man kan alltid lita på Winston.

Det var ju ett tag sedan vi hördes av, min matte jobbar ju som många av er vet på SJ och det har liksom tagit mycket tid nu. Jag har också haft en hel del övertid. Hur kul tror ni att det är att ligga på kontoret kväll efter kväll?? Fast jag brukar få göra en hel del kul där också. Sitta i fönstret och kolla in alla snygga tikar som ska ut och åka tåg t ex. Långpromenad på lunchen och för att inte tala om alla händer som klappar mig!! De dagar jag ska vara hemma med Fredrik då är jag lite sur. Jag blir så störd av allt hans gullande med Douglas! Det är Douglas hit och Douglas dit. Hallå vi andra då?? Nåja, vi och vi. Jag då?
Jag har legat lite lågt på utställningsfronten hittills i år. Mitt enda framträdande så här långt var på Västernorrlandsmästaren där jag var med i 2 omgångar. En fin rosett fick jag iallafall och det var kul att umgås med mina kompisar. Vi såg ut som rödögda kaniner allihopa efter en dag i en Boulehall( Sand,sand , sand.....) .

Nu laddar vi för Högbo nästa helg . Det är ju lite av hemmaplan för mig. Det ska bli jättekul att träffa alla mina beundrare igen. Sundsvallsregionen börjar blir för litet för mig nu.
Woff ifrån Winston den fantastiske.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötnos ;)