söndag 21 mars 2010

Vilken KickOff på säsongen !!

Nja, kanske inte resultatmässigt.Men livet är så mycket mer än utställningsresultat. Vad vore till exempel livet utan alla underbara kompisar med både två- och fyra ben? Värdelöst tycker jag.
Igår var vi ju som ni vet i Högbo. Själva anläggningen kunde konkurrera med vilket hälsohem som helst vad det gäller lera i alla dess former. Matte är inte lika övertygad som hälskofreakarna om lerans universalverkan så för min del vart det att åka i buren ända in till ringside. Inte bara för min del heller. Emelie öppnade taxirörelse med min burvagn medans jag höll ställningarna tillsammans med matte inomhus.
Väl på plats så visade det sig att alla mina favvosar var där. Helene & co ( min absoluta favorit), Lotta med tjejerna och Max, Maggan & Geisha och Mona med Tyson, Min ursnygge son Simpson med familj, AnnSofie med Ture och för inte tala om det otroligt trevliga Big Brazzel gänget och Annelie och Tina ........ m fl, m fl. Matte är hes ännu efter allt prat och skratt.
Man fick ju höra ett och annat när man slumrade i sin bur i väntan på att göra sin årsdebut i ringarna.......
Efter en hel evighet var det så min tur. Jag och Max skulle in i en ganska stor, 8 st, Championklass. Det gick inget bra alls, vi vart oplacerade båda två. Men vi var som vanligt glada ändå. Vi vet ju att vi är skitsnygga och skittrevliga för det säger ju alla utom just Nina Karlsdotter att hon sedan var domare för dagen, ja det kan vi leva med. Här vilar det inga ledsamheter.
Min kritik för dagen vart ; Utmärkt hane med maskulint huvud. Nospartiet kunde vara något längre. Bra ögon och ögonkanter. Valansatta öron. Elegant hals. Bra överlinje men lite hög svans i rörelse. Tillräcklig kropp. Steget kunde vara lite längre. Bra benstomme och fötter. Harmoniskt vinklad. Bra steg från sidan. Steget fram kunde vara lite längre, Utmärkt päls. Välvisad.
Emelie hjälpte även till att visa den lilla pralinen Geisha som skötte sig väldigt bra och slutade som femma i sin klass. Hon är duktig min Emelie och hon hjälpte även till med att visa hund åt Katarina & Andrea. Jättekul.
Men på tal om kul så har nu de gamla klassiska 3 Pna( ni som är tillräckligt gamla vet vad jag menar och ni andra bör inte veta...... själv har jag läst mig till det i en gammal dagbok ifrån mattes ungdom..... typ stenåldern). Nu höll jag på att tappa tråden , men hursomhelst så har de nu bytts ut till de 3 Tna. Tyson, Tova och Tina ( ifrån kennlarna Cloette och Searoads), vilket framgångsrikt gäng. Grattis säger vi ifrån hela vårt hjärta och vi solar oss i er glans.
Nä, nu ska jag krypa ner med Emelie och sova en stund till. Kevin, mammas unge som hon kallar honom, väckte oss vid 4 snåret och var orolig. Matte som har varit brandsoldat i sitt tidigare liv hoppade raskt i kängorna och ut det bar men det visade sig bara att han hörde rådjuren som hade sin nattliga supé i vår trädgård. Men säga vad man vill, få saker är så upplyftande som en liten rådjursjakt på morgonkulan. Matte var inte lika road, inte Kevin och Douglas heller, men jag har inga problem med att ta egna beslut. Mitt senaste beslut är att hålla mig så långt ifrån matte som möjligt idag....
Woff ifrån Winston den alltid lika fantastiske

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hejsan på er!

Så otroligt kul att träffa er alla igen.(Å jag tror inte att du, Agneta, var så svårövertalad vad gäller gurkstaden. Emelie hade nog klarat det alldeles förträffligt utan min hjälp:-):-) Ses där....

Kram Ann-Sofie & Ture

Anonym sa...

Hej!
Tack för som vanligt trevligt sällskap och jätteroligt att ses i gen, det kändes som evigheter sedan. Stort tack Emelie som ställde upp och hjälpe oss, vad skulle vi göra utan dig, många kramar och vi ses snart igen, Katarina, Andrea och Louise

Helene sa...

Du vet ju Winston att du är en av mina favorithundbarn..... men hysch....säg inget till de andra, huvudsaken du och jag vet eller hur! Nästa gång går det säkert bättre för dig, vi lyssnar inget på det där med formen eller hur - en snygging som du kan aldrig vara ur form - allt klär ju en skönhet!! Massor med kramar från gammelmamsen

Gunilla sa...

HALLOJ TJEJER OCH HUNDKILLAR !
GLAD PÅSK TILL ER
:)

Häls. Gunilla med Tjejerna