torsdag 1 april 2010

GLAD PÅSK


Om det ingått julklappar i konceptet så hade påsken varit den perfekta högtiden. För på många sätt har påsken allt. Läget är det bästa,just vid den tiden när vi stelfrusna nordbor börjat tina upp och börjar tro på en ny vår. Allting ligger framför oss, t ex massor av utställningar . Inga moln har hunnit segla upp på vår framtida sommarhimmel.
Det är i denna hoppfulla tid som man vågar fatta livsavgörande beslut som att stjäla märgbenen ifrån Kevin. Jag känner på mig att det blir en bra sommar är ett mantra som matte rabblar varje år vid den här tiden. Sedan brukar hela sommaren regna bort men det har hon glömt varje år. Just hoppet, tron på en lycklig framtid är påskens innersta kärna och inte äggulan för er som trodde det.
Maten är som ett julbord light. Matte har med andra ord lättare att hålla koll på mage och lår m.m . Personligen har jag inga som helst problem med det och kan vräka i mig leversnittar året runt.
Hursom helst för den hungrige så är påskäggen fullproppade med godis så intet behöver fattas den hungrige påskfiraren.
Släkttrycket är mindre. Till påsk behövs ingen projektledare. Ingen klagar över omålade, ogömda , glömda eller rentav förlorade ägg. Det är helt ok att köpa färdigbuketterat påskris på Citygross istället för att knycka eget i skogen.
Påsken är skön. Men ibland saknar jag traditionerna, släkten, tjatet och julklapparna :-).
I år ska jag iallafall ta mig en tripp till Stockholm tillsammans med ett helt gäng kompisar för att bo på hotell, mysa och ställas ut på "Lilla Stockholm". Mer om den resan kommer lite senare för en sak är säker , det kommer att finnas att berätta..... Förra årets resa har jag ännu inte glömt . Vissa far till Blåkulla och vissa till Sthlm men kärringar finns det på båda ställena, det vet jag.



Glad Påsk hälsar Winston den manlige med flock

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad Påsk på er alla!!!
Å lycka till i Stockholm!

Kram från oss i Ockelbo