måndag 19 april 2010

Matte och hennes principer.....

Kolla vår gräsmatta... den här bilden är knäppt i lördags den 17 april.... behöver jag säga mer...
Vem som fotade framgår även det med all tydlighet.Det är bara min matte som kan missa att ta med mitt vackra huvud. Vissa saker ska hon inte göra, fota är en av dem. Tittar ni närmare så ser ni att det snöar. Det där med växthuseffekten har jag nog fattat fel för skulle det inte bli varmare på vår planet. Jag fattar ingenting
Inte fattar jag mig på mattes hysteriska utbrott om geggamojja heller. Är det mitt fel att vi bor vid en grusväg?? Eller att jag blir smutsig när jag tvingas promenera efter urtråkiga vägar istället för att springa i skogen. Nä, just det.
Hur många gånger har jag inte hört matte raljera över hundkläder och att hon var färdig med galonisar efter 2 barn..... ja, inte bara jag har hört henne men vad tror ni hände i förra veckan?.
Vi skulle iväg på Arken för att handla. Det är mitt favorit hak. Jag älskar att vara där men nu får jag nog omvärdera det. Det visade sig nämligen att det inte var godis och mat på inköpslistan utan vi skulle prova en overall. Herregud vad pinigt! Jag hoppade snällt upp på trimbordet och lät dem klä på mig inför en hord kunder som beundrade att jag stod så still och var så fin... sedan skulle jag ner och mannekänga .... vore det inte för att alla tittade skulle jag totalvägrat. Men har man chansen till att beundras så tar man den.
När vi kommit hem skulle det ju givetvis provas att promenera i den och vad har man för val? En sak är säker mattes principer ger jag inte mycket för. Det är lite Groucho Marx över det hela, han sa nämligen ; "Jag håller hårt på mina principer och om dom inte passar er så har jag andra".
En skönhet klär i allt.

Och det går bra att ta ut steget i den. Den har väldigt behaglig passform..



Hallå, är det min tur snart att ta DogWalken, f ' låt Catwalken , i besittning?
Vill ni se en stjärna...... se på mig.
Hälsar Winston den renaste och finaste







3 kommentarer:

Gammelmatte sa...

Vad fin du var i din nya dräkt älsklingen min!!

Gunilla och Crille sa...

Ursnygg overall:):):)

Jojje , Lotus & Norma sa...

du är jättesöt i overallen !
ps vi har oxå sådana på oss när det är för lerigt :0)