söndag 5 april 2009

Fästvalla eller klister??



Ja, det är frågan. Vilken fråga kanske ni undrar. Är inte skidsäsongen snart slut och vem är egentligen intresserad av den informationen.
Jag säger bara en sak...... om det vore så väl att det handlade om skidor ....nä nu handlar det om kvastar!! Låt nu inte fantasin spela er ett spratt det är inte jag , Winston den fantastiske trevalpspappan, som på något sätt ska hjälpa till med vårstädningen, utan det är min galna matte som ska resa bort på torsdag.
Jag vart först lite sur för ingen hade informerat mig vart hon skulle och jag brukar ju få följa med när hon gör kortare resor . När jag dessutom hörde att någon katt och en kaffepanna skulle med trodde man ju att hon snart skulle läggas in på någon "krama mig själv avdelning" på något konstigt sjukhus. Hallå, har du glömt mig ville jag bara skrika och misstänksamt började jag kolla vad hon gogglade på. En och annan konstig hemsida var hon inne på bl a en som hette Ski-go och var i vallabranschen. Jag fattade ingenting men så skvallrade Kevin om hur det såg ut förra året, se bild ovan(det är hon till vänster), när matte gav sig iväg till Blåkulla på skärtorsdagen med en väninna och en sak är säker.... vad gäller valla så är det nog klister som gäller för att hålla fast henne på kvasten för enligt hemsidan utlovas följande " Skigos klisterserie består av sex tuber som ger dig perfekt fäste vid svåra förhållanden". Värre förhållanden än att limma fast min mattes bak på kvasten lär knappas finnas.......
Men nu måste jag börja planera inför min Stockholmsresa med Hugo och Ida.
Woff ifrån Winston den fantastiske

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi syns på Blåkulla!
Kram "Maggan"

Winston sa...

Stackars Jack och Geisha.... har de också drabbats av en galning till matte..... undrar vem som vallar bäst*ler*.
Hälsar Winston