onsdag 15 april 2009

Jag har varit på turne....








Nu har jag hållet er på halster för ni har väl undrat över hur det gick både vad det gäller utställning och resa.Ni kan andas ut, jag har överlevt själva resan och slickat såren vad gäller utställningsresultatet.På lördagen hämtade vi upp resten av gänget i Timrå, herregud va grejor vi hade med oss. Mest prylar hade nog jag men det är nog så med oss stjärnor, vi reser sällan med lätt packning.Ida och Hugo kamperade ihop längs bak i bilen medans jag myste med Emelie och Ulrica på baksätet. Mysig tjej den där Ulrica...


Väl framme i Stockholm slog rena rama sommar värmen emot oss, det var 21 grader varmt, och de galna Stockholmarna gick omkring i shorts och toppar medans vi norrlänningar vi var ordentligt klädda i tröjor, jeans och jackor...... say no more....
Efter lite mys utomhus var det dags för frisering och annat tråk. Vi bodde på Scandic Hotel Infra City och jag roade mig med att sitta i fönstret och titta ner emot innergården. Skaplig utsikt.

Söndag morgon och utställningsdags. Jag och Hugo skulle ju in ganska tidigt och jag vet inte om det var på grund av min morgontrötthet eller vad det var för helt plötsligt ville inte min svans vara med riktigt. Den hängde som den hade punka nästan rakt ner. Vattensvans kallas det tydligen. Hysterin var nära och jag var väl inte på mitt soligaste humör inne i ringen precis.
Vi slutade som 3a med en slät 1a, inget kul alls. Lite roligare var det ju att Hugo vann klassen men även han fick en slät 1a. Den där domaren, Martin Johansson , tycker vi var lite snål.

Jag fick i allafall följande kritik; Hanhund av mycket god typ. Huvudet kunde vara något torrare. Bra hals, något framskjuten skuldra. Ger ett litet lågställt intryck. Bra bakställ. Rör sig bra ifrån sidan. Tåar in lite bak. Utmärkt päls.
Nu var dags för Ida, hon slog till rejält och slutade såsom 4 bästa tik. Grattis tjejen!

Min uppfödare Helen, hon förstår sig på skönhet hon , för hon ville trots mitt mediokra resultat för dagen ha med mig i sin uppfödargrupp och den vann vi och gick vidare till BIS finalen.
Efter en lång väntan så stod vi till slut som 3 bästa grupp och mitt självförtroende var åter på topp!!
Voff ifrån Winston återigen fantastisk.

Inga kommentarer: